Ta bort medsökande på lånet?
Är så att jag för nått år sen tog ett lån på ca 50.000:-,jag jobbade då endast halvtid med låg timlön och provision,men var fast anställd,och fick ut allt mellan 5000-14000/månad. När jag tog lånet så var jag tillsammans med en kille sen 4 år tillbaka,och han gav som förslag att han skulle vara medsökande på lånet,men att jag skulle betala det själv,och att det skulle stå på mig. Hur som helst,lånet gick igenom,och han stog med som medsökande. Efter ett tag så tog det slut mellan oss,men vi skilldes åt som vänner,och även fast jag vart arbetslös ett tag (företaget i konkurs) så såg jag alltid till att jag betalade lånet,har inte missat en endaste betalning på det,och om jag skulle göra det så blir det ju exet som får betala.
Nu har jag ett heltidsjobb,tjänar bra,ett jobb som jag inte kommer att bli av med,och jag vill naturligtvis stå på lånet själv,såklart. Dels för att det känns bättre,och dels för att exet tycks ha fått panik nu när han träffat ny tjej,och helt plötsligt inte tror att jag ska betala mer,även fast han inte säger det rakt ut,men får sånna vibbar..
Hur går jag till väga?
Ska jag kontakta banken för möte,eller är det bara att ringa så fixar dom det över telefonen? Ska exet skriva på några papper,eller blir det bara jag? Kostar det något att lösa ut lånet så att det bara blir på mig?
Måste finnas någon som varit i liknande situation..