min man ringer en tjejkompis varannan dag..är det ok?
För snart ett år sedan upptäckte jag att min man som kommer från ett land i västafrika, ringer en tjej som han påstår är hans släkting väldigt ofta.Hon bor i England. Det kunde vara mitt i natten när han går till jobbet, efter jobbet..på kvällen. Det var vad jag kunde se (ja, jag snokade i hans telefon) var och varannan dag. jag konfronterade honom men han blev bara arg och sa att han ringer vem han vill och när han vill. De är bara kompisar. Jag började misstänka ändå att det var mer än bara kompisar eftersom han ringde henne enbart när jag inte var hemma. Det slutade med att jag ringde henne men hon bara skrek till mig att jag skulle fråga min man vem hon är. Efter detta bestämde min man att han inte ville bo hos mig, så han tog sitt pick o pack o flyttade. Vi har nu bott särbo i 6 månader och nu är han tillbaks "på prov" och tanken är att han skall flytta in helt igen.
Nu har jag upptäckt (återigen genom snok i telefonen) att han har lika mycket kontakt med henne fortfarande. Jag konfronterade honom och han blev jättearg. Han vidhåller att det är bara en släkting och han har känt henne sen de var små. Han tänker inte sluta ringa henne. punkt!! Vad gör jag? Jag är ju inte ung längre, är 43 o han är 40..vi försöker få barn men jag får bara missfall. Jag vet inte varken ut eller in? vem är hon, varför har han behov av att prata med henne egentligen och varför aldrig när jag är hemma? Kan tillägga att jag mår mycket dåligt pga det här. Känner mig oattraktiv och osäker på mig själv. Till saken hör också att jag har gått ner 50 kilo på ett år vilket kanske gör även honom osäker. Jag har aldrig varit smal och trodde att livet skulle bli lättare om man var smal men nu är jag bara smal, ful och olycklig.
Har någon något "vuxet" råd att ge?
L.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-26 16:17
vill bara säga att vi har varit gifta i 5 år.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-26 16:32
puffar...