• Anonym

min man ringer en tjejkompis varannan dag..är det ok?

För snart ett år sedan upptäckte jag att min man som kommer från ett land i västafrika, ringer en tjej som han påstår är hans släkting väldigt ofta.Hon bor i England. Det kunde vara mitt i natten när han går till jobbet, efter jobbet..på kvällen. Det var vad jag kunde se (ja, jag snokade i hans telefon) var och varannan dag. jag konfronterade honom men han blev bara arg och sa att han ringer vem han vill och när han vill. De är bara kompisar. Jag började misstänka ändå att det var mer än bara kompisar eftersom han ringde henne enbart när jag inte var hemma. Det slutade med att jag ringde henne men hon bara skrek till mig att jag skulle fråga min man vem hon är. Efter detta bestämde min man att han inte ville bo hos mig, så han tog sitt pick o pack o flyttade. Vi har nu bott särbo i 6 månader och nu är han tillbaks "på prov" och tanken är att han skall flytta in helt igen.
    Nu har jag upptäckt (återigen genom snok i telefonen) att han har lika mycket kontakt med henne fortfarande. Jag konfronterade honom och han blev jättearg. Han vidhåller att det är bara en släkting och han har känt henne sen de var små. Han tänker inte sluta ringa henne. punkt!! Vad gör jag? Jag är ju inte ung längre, är 43 o han är 40..vi försöker få barn men jag får bara missfall. Jag vet inte varken ut eller in? vem är hon, varför har han behov av att prata med henne egentligen och varför aldrig när jag är hemma? Kan tillägga att jag mår mycket dåligt pga det här. Känner mig oattraktiv och osäker på mig själv. Till saken hör också att jag har gått ner 50 kilo på ett år vilket kanske gör även honom osäker. Jag har aldrig varit smal och trodde att livet skulle bli lättare om man var smal men nu är jag bara smal, ful och olycklig.
    Har någon något "vuxet" råd att ge?
    L.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-26 16:17
    vill bara säga att vi har varit gifta i 5 år.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-26 16:32
    puffar...

• Svar på tråden min man ringer en tjejkompis varannan dag..är det ok?
  • Anonym

Spelar det egentligen någon roll vem hon är? Om hon bara var en släkting, skulle det kännas bättre då?
    Jag tror faktiskt inte att ni har någon framtid ihop. Han respekterar inte dig om han fortsätter att ha kontakt med denna kvinna bakom din rygg. Om han verkligen ville prata med henne öppet så skulle han kunna göra det när du är hemma.

Att ni redan gjort slut och sedan blivit tillsammans igen säger ju också att ni har svåra problem i relationen. Ni kan ju försöka med familjeterapi och se om det hjälper? Men någonstans måste du bestämma var gränsen går för dig.
    Om du lämnar honom kanske du inte får barn (det kanske tar tid att hitta någon ny), men å andra sidan finns det inget som säger att du kommer att få barn med honom heller med tanke på din ålder. Du måste göra det som är bäst för dig, för jag lovar dig att du kommer att kunna leva ett bra och roligt liv utan barn med en annan man, vilket är att föredra framför ett tråkigt och olyckligt liv med honom och barn.

• Anonym

min f.d sambo gjorde precis likadant! pratade med en tjejkompis jätteofta, men bara när jag inte var med! det var som en syster för honom enligt han själv.. fast jag träffade bara denna personen i fråga en gång på stan när vi sprang på henne! (vi bor i samma stad) min f.d blev också jättearg när jag ifrågasatte honom varför hon ringde honom mitt i natten... i alla fall, de hade tydligen haft sex innan vi träffades! bara någon enstaka gång iofs, men ofta när människor blir arga så träffar man en öm punkt, och varför skulle han bli arg för att du frågar om det tydligen än en släkting?

jag har inget bra råd att ge dig då min f.d tog bort samtalen och smsen till slut för att jag inte skulle se att han ringde henne, för jag tyckte inte att det var okej att dom pratade eftersom han ljög om henne från start.
    I alla fall av en ren slump (skulle se ett annat samtal på hans trafikspecifikation) så kom det de tre senaste månaderna, då hade han ringt henne måånga nätter när jag låg hemma gravid när han "var tvungen att umgås med sina killkompisar innan han skulle bli pappa"

vad jag har erfarenhet av så är det väldigt svårt att "tvinga" människor vad dom ska sluta med eller inte... dom måste inse att de inte är okej själv först :(
    för sårar det gör de verkligen, och speciellt när de är i smyg!

• Anonym

Skulle nog be han o dra helt. Låter ju inte som att det skulle va nån släkting.

• Cornellia

Att han ringer någon och så är i mina ögon inget problem, problemet verkar vara att ni varken respekterar varandra eller kan prata med varandra.

Svar på tråden min man ringer en tjejkompis varannan dag..är det ok?