• apelsinens mamma

kan man sätta en sådan lapp på hyllan?

Jag vill inte att min totters funtionskläder hängs i torkskåpet. Kan jag sätta en lapp på hennes hylla med följande text 

"Inga av Evelinas ytterkläder bör torkas i torkskåp. Hon har en extra omgång ytterkläder vid behov. Känn efter om kläderna är blöta rakt igenom eller bara på ytan."

Kan någon ta illa upp, eller missförstå? 

• Svar på tråden kan man sätta en sådan lapp på hyllan?
  • apelsinens mamma

kanske skulle säga att jag har pratat med dem. Ändå hängde hennes jacka i torkskåpet idag. (hon har bara gått i knappt 2 veckor än) de tyckte jag skulle märka de kläderna som inte kunde torkas, men jag vill inte torka några ytterkläder då inga av hennes kläder mår bra av att torkas så varmt. Tänkte men kunde sätta lappen på hyllan i stället för att märka alla kläder.  

• minnapinna

På de flesta förskolor jag jobbat på så hänger dessa lappar på torkskåpet. Om jag vore du så skulle jag ta upp det med personalen och sedan be dem sätta upp en lapp på torkskåpet.

• Thaleia
    minnapinna skrev 2009-08-26 18:02:06 följande:
    På de flesta förskolor jag jobbat på så hänger dessa lappar på torkskåpet. Om jag vore du så skulle jag ta upp det med personalen och sedan be dem sätta upp en lapp på torkskåpet.
    Så har vi det  på förskolan där jag jobbar  och så har dom det på förskolan där mina barn går på. På torkskåpet finns en lapp med namnet på dom barn vars kläder ej ska hänga i torksskåpet.
  • Dr Mupp

På mina barns hyllor står det

XX kläder får inte torkas i torkskåp, det förstörs då. Kläderna blir inte våta invändigt.

Efter att en overall höll på att åka in trots lapp så skrev jag till.

OBS! Overallen kostar 1600 den som hänger in den får köpa ny.

Sen dess var det inga problem.

• Kodia

Mär varje plagg tydligt, eller sätt en lapp på torkskåpet! På hyllan gör lappen ingen nytta, för det är ju när de tar av dottern kläderna etfer utevistelsen som de är fuktiga, inte när de tar dem på henne.

• mj82

men varför har man så känsliga kläder till barnen på förskolan? man måste ju kunna köpa billigare och bra kläder som kan torkas i torkskåp?
    bara nyfiken alltså vad det är för märken eller så som ni har i så fall? och som sagt, inget ont menat, är bara nyfiken :)

• Dr Mupp
    mj82 skrev 2009-08-26 19:21:43 följande:
    men varför har man så känsliga kläder till barnen på förskolan? man måste ju kunna köpa billigare och bra kläder som kan torkas i torkskåp? bara nyfiken alltså vad det är för märken eller så som ni har i så fall? och som sagt, inget ont menat, är bara nyfiken :)
    Funktionskläder är vattentäta vilket gör att man slipper galonisar över overallerna, men membranen och sömtejpen förstörs i torkskåp. Gäller iprincip alla overaller som inte är bävernylon.
  • mj82
    Dr Mupp skrev 2009-08-26 19:23:21 följande:
    Funktionskläder är vattentäta vilket gör att man slipper galonisar över overallerna, men membranen och sömtejpen förstörs i torkskåp. Gäller iprincip alla overaller som inte är bävernylon.
    ok! jag jobbar själv på förskola och där är det inte någon som har sagt att vi inte kan hänga in kläder i torkskåp men har sett på praktikplatser innan. jag har bävernylon till mina tjejer på förskolan så jag kanske inte behöver tänka på det ;)
    men om man då har "billiga" vinterkläder till sina barn förstörs sömtejp och så då med eller hur funkar det?
  • Miss Lynx

Har från min arbetsplats märkt att den äldre generationen hänger in allt i torkskåpet. Dom känner inte efter om det är blött eller ej.
    Som småbarnsförälder har jag bra koll på märken och dylikt, hänger dessutom ej in kläder som ej är blöta.

Vi har en lapp på torkskåpet där föräldrarna själv får fylla i, t.ex:
    Lynx:s blåa jacka och svarta byxor får ej torkas i torkskåp.

Dessutom extra utekläder lämnade så det finns OM behov skulle uppstå.

På mitt barns fsk hängde jag själv upp en lapp på torkskåpet och förklarade att de ej blir blöta på insidan och att de förstörs i torkskåpet.

Svar på tråden kan man sätta en sådan lapp på hyllan?