minnapinna skrev 2009-08-26 19:28:25 följande:
mj82,"känsliga kläder" ? Det är ju på förskolan det BEHÖVS bra kläder. De är inte känsliga, långt ifrån. Bra kläder är alltså sånna som barnet bl.a. kan sitta i en vattenpöl med - och ändå inte bli blöt.
ja fast med känsliga menade jag inte dåliga kläder utan mer att de inte klarar av att torka i torkskåp. har inte sådär jättekoll på allt sånt här trots småbarn OCH jobbar på förskola, hemska mig :) skulle bli glad om någon satte upp en lapp om att det och det inte får torkas i torkskåp. även om jag en stressig dag skulle svära över den *hihi* men skitbra ju, slipper det bli diskutioner.
Brunello skrev 2009-08-26 19:31:18 följande:
jag har gore tex till mitt barn - där vi bor är det typ + 5 grader och slask hela vintern så vattentätt går före varmt. blir det kallt tar vi på underställ under.Gore-tex får inte torkas i värmeskåp - men det behövs inte heller eftersom det enbart är blött på ytan och inte rakt igenom - torkar dessutom mycket snabbt i rumsvärme.Varför köpa en overall som blir blöt och måste torkas överhuvudtaget resonerar jag.
hmm, där jag bor är det också typ +5 o slask men jag har kört bävernylon för att jag trott att det varit bra. men ge mig gärna tips på andra märken man kan köpa för att få ett bra set till förskolan.
Didrikson?
aah, kommer inte på så mycket mer. men som sagt. tipsa mig lite. :)