Australien?!
Ska flytta till Australien snart=)
Finns det några mammor som bor där?
Hade varit kul att prata med någon=)
ha de bra
Ska flytta till Australien snart=)
Finns det några mammor som bor där?
Hade varit kul att prata med någon=)
ha de bra
Hej! Jag tror vi ar ratt manga australienmammor har. Sjalv bor jag i Sydney med min man och 8 manaders dotter. Fraga garna om det ar nagot du undrar. Vart ska ni flytta?
Hej, Vi bor i Newcastle, norr om Sydney och här är också många svenska mammor, vi har mammagrupp och svensk skola ! Vill du veta mer så hör av dig! Kram och lycka till!
hej
vi bor i perth. 2 barn, en 18 manader och en 3 aring.
kanner ej nagra svenska mammor (eller pappor)
men de finns sakert omkring.
lycka till
sofie
Hej, bor i Sydney med min sambo och var 18 man dotter! Kanner nagra svenska mammor. Vart ska ni flytta?
I Sydney, Brisbane och Melbourne har svenska kyrkan barnaktiviteter. Det brukar vara fullt hus på kyrkansbarntimmar i sydney varje vecka. Och det är alltid kul att få träffa nya mammor. Så jag hoppas att du ska flytta till Sydney. Det finns även ett par svenska playgroups och svenska skolan.
Hej ! Det finns manga svenska i Australien inte bara i storstaderna.Jag bor pa central coast (NSW) och vi ar nagra stycken.Vi har till och med startat en svensk/finsk lekgrupp.Som Zig Zig sa det finns mycket aktiviterter for svenskar i dem storre staderna.
Hejhej!
Får man fråga hur det kommer sig att ni har flyttat till Australien?
Och var började ni? Är grymt sugen på att flytta själv men har inte den minsta koll på hur man ens tar tag i saken.
Är kompis med en läkare som har bott där nere i ett halvår och kommit tillbaka, men nu detta året så tänkte han å hans fruga flytta ner på heltid men något viktigt papper saknades som skulle ta tid att fixa så de flyttade till tyskland ist. (han är tysk) .. men iaf eftersom han är läkare borde han ju inte ha så svårt för att få jobb, speciellt inte om man jämför med mig på restaurangutbildning. ...
Är ni superutbildade eller mer svensson jobb?
hej!
jag bor i australien (gold coast). jag ar i sverige nu da jag ville foda mitt barn har (aker tillbaka i november). jag har vanner i australien, men ingen som har barn. ar det nagon som barn, bor i australien i narheten av guld kusten?
hej undrar lite samma sak som:
Liloue Roma skrev 2009-09-28 20:44:46 följande: