• LilaRos

Unga mammor göteborg?

Hejsan. Jag hoppar in här, om det är okej.
    Jag är inte mamma ännu, men bir vid årsskiftet
    Jag bor i mölndal(krokslätt) med min sambo, jag är 89a och han är 88a.

• LilaRos

tack Jo, lite nervös är jag allt. Tittade på förlossningskiniken idag och det var en bebis som hade för breda axlar för moderns becken. Det vill jag värkligen inte vara med om!

Hur känns det att vara nybliven mamma?

• LilaRos
    Viicii skrev 2009-09-08 10:05:58 följande:
    Det förstår jag verkligen! Nej, usch vad hemskt det vore. Men det kommer säkert gå bra. Du har världens häftigaste upplevelse framför dig.Det är helt underbart! Allt är ju så nytt och det tar ett tag att komma in i det, men det går lättare och lättare för varje dag. Sömnen tar otroligt mycket stryk och man har inte så mycket att säga till om längre =), den lilla bestämmer det mesta!
    Men det är ju så det är "Vist är jag liten, men det är jag som bestämmer". Det stod det iaf på haklappen som vi gav till mina föräldrar när vi berättade att de skulle få ett barnbarn
  • LilaRos

Personen man har med på förlossningen vill man ju kunna få riktigt bra stöd ifrån.
    Men han kanske innser allvaret när det är hans barn som ska komma till världen.

Börjar du bli otålig öv er att bebisen inte kommit ännu?

• LilaRos

Nu har nedräknigen börjat på riktgit här iaf. Vecka 25 idag! Bara 111 dagar kvar till bf!

• LilaRos

BF- listan
    30/12-09 - VitaBlomman, Första barnet

Födda- listan
    14/4 Mellie182 Första barnet Vincent 4360g 55cm lång
    14/8 ViiCii, första barnet, Caylie 3875g 51cm
    16/7 - 06 udda3 Clara. 3år
    25/8 c4m1ll4, Första barnet Rasmus 2515, 44 cm

Lägger till mig på listan. Inte lång tid kvar tills den lill* kommer!

• LilaRos

PÅ villken dag satte era förlossningar igång? Jag vill häldst gå över några dagar.. Stackars barn om den kommer bland fyrverkerierna på nyårsnatten.. Eller julafton, hmm..

• LilaRos

viicii, okej. EN julbebis hade ju inte vart helt fel det häller. Men isf mellan den 14onde och den 22a december. Mellan den 22a december och 2a januari kniper jag

Svar på tråden Unga mammor göteborg?