• DaaLing

Unga mammor göteborg?

Viicii skrev 2009-09-15 13:32:48 följande:
    Jaha okej! Det var det värsta..DaaLing - har du inga känningar än?
    Ja verkligen tråkigt.. Var hos BM idag, alla värden och allt såg bra ut så det är liksom bara att vänta.. Bebisen ligger långt ner med huvudet fixerat.
    Nej inga känningar alls, hur ska man känna när det är nära?
  • DaaLing
    Viicii skrev 2009-09-15 22:18:55 följande:
    Skönt att allt är bra! Jag vet faktiskt ingenting. Jag hade värkar fram och tillbaka i månader och trodde att "ikväll händet det" hela tiden.En kväll då jag inte haft en ända värk på hela dagen så drog det igång. Världens värk från ingenstans och så höll det på med 3,5 minuters mellanrum tills hon kom. Så det kan komma igång när som helst för dig, hoppas hoppas! : )
    Aha okej, för jag har liksom inte haft någa förvärkan alls nästan under hela graviditeten..
    Jag vill att det ska komma igång nuu! 9 Dagen över tiden idag, blir riktigt deppig av detta!
  • DaaLing
    Viicii skrev 2009-09-16 12:01:40 följande:
    Det kommer snart igång, det lovar jag! : ) Gud va spännande. Sen får du äntligen ha din bebis hos dig. Har du bestämt dig för vilka som ska vara med vid födseln?
    Jag litar på dig då :) Jaa längtar så mycket! Bara få gosa :)
    Nej inte riktigt, min mamma kommer vara med, då jag bor hos henne tillfälligt nu och känner mig väldigt trygg med henne så är det jätteskönt.
    Men om pappan till barnet kommer vara med känns fortfarande väldigt osäkert.
    Antar att man känner det när man åker in.
    Har du något tips inför förlossning? :)
  • DaaLing
    Viicii skrev 2009-09-16 16:09:23 följande:
    Åh, jag förstår det. De är underbart!Ja men det låter jättebra, tror också du kommer veta när det väl drar igång. Använd dig av Epidural! Det är UNDERBART! Hade inte klarat mig utan : ) .. Annars inför tycker jag bara att du ska passa på att sova och ta hand om dig själv, efteråt är det Bara bebisen man tänker på. Så mys och gör saker du inte kommer kunna göra på ett tag sen.
    Ja :)
    Epidural, jag har också funderat på det, hört att den ska vara bra. Men det kan inte bli så att det går långsammare av att sätta in den, och att det gör sjukt ont att sätta?
    Ja det ska jag göra, ska snart lägga mig i ett bad :)
    Men såhär idag, 10 dagar över tiden, känns det som att jag aldrig kommer få en bebis, känner mig som en elefant som går gravid i typ 3 år :/ haha!
  • DaaLing
    C4m1ll4 skrev 2009-09-17 00:37:19 följande:
    BF- listanFödda- listan14/4 Mellie182 Första barnet Vincent 4360g 55cm lång14/8 ViiCii, första barnet, Caylie 3875g 51cm16/7 - 06 udda3 Clara. 3år25/8 c4m1ll4, Första barnet Rasmus 2515, 44 cmhär vill jag vara med sonen hade bråttom ut, kom i v 33+4, den 25 augusti. Fick ligga kvar på neonatal en vecka, och har haft permison med hemvård i 2 veckor. Ska tillbaka till Mölndal sjukhus för utskrivning imorgon!
    Välkommen :)

Ja hade varit jättekul att ses!
  • DaaLing
    AdriansMorsa skrev 2009-09-17 14:36:16 följande:
    Hej! hoppas det inte gör något att jag hakar på den här tråden helt plötsligt! jag heter Malin är 20 och har en son på 4 månader, bor i Mölndal.Jag har i princip sedan Adrians födsel, letat efter fler unga mammor i Göteborg! Vill väldigt gärna träffas, känner inga andra föräldrar.
    Då är vi två :) Välkommen.
    Vilken bra blogg du har läste den en snabbis :)
  • DaaLing

Viicii, Okej då ska epidural absolut vara ett alternativ att ha i bakhuvudet :)
    Ja verkligen!
    Men är inte ens lite nervös inför förlossningen såhär 11 dagar över tiden, längtar bara hur mycket som helst! Är så trött på att vara tjock nu :P

AdriansMorsa, Va skönt att du slapp gå över tiden, är så segt verkligen, minsta lilla jag känner så hoppas jag, men neej! Igår sprang jag i trappan här hemma i typ en timma, men fick inget mer än mjölksyra i benen, haha!
    Jaa, är så nyfiken på vad det ärför någonting i min magen, hur h*n ser ut och hur h*n kommer vara!
    Kom nu min lilla bebis :)

Ja det med slottskogen lät som en supermysig grej, får se hur pigg jag är efter förlossning bara :)

• DaaLing

Då får ni tänka på mig på tisdag, tror jag kommer bli igångsatt då :)

• DaaLing

SAGA ÄR FÖDD :D:D:D

Denn 22 September klockan 07:11 kom min prinsessa :D
    51 cm lång och 3700 kg :)

• DaaLing

inte kg kanske :P men gram! Haha

• DaaLing
    C4m1ll4 skrev 2009-09-25 22:03:00 följande:
    grattis!!
    AdriansMorsa skrev 2009-09-26 10:45:07 följande:
    Äntligen!! :P Grattis!
    Ah tack :) Är så lycklig. Helt obeskrivligt, men det vet ni ju! :)
    Ja bara 15 dagar över tiden!! haha
  • DaaLing

Hej fina ni :) Nu har jag och lilla Saga äntligen bonat in oss tillsammans i den nya lägenheten i Göteborg. Och är nu redå att börja träffa folk igen :) Haha, Saga är nu 2 månader gammal. Och vi följer gärna med om ni ska hitta på något. Får vi det eller har vi räknats ut från tråden då jag inte varit aktiv? :)
    Kraaaaaaaaaaam!

Svar på tråden Unga mammor göteborg?