Säljs inte madrasser i 180 storlek?
Har ringt både jysk och ikea och ingen av dem säljer 180 cm breda madrasser.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-27 10:35
Glömde att säga vilken madrass jag syftade på
Menade resårmadrasser.
Har ringt både jysk och ikea och ingen av dem säljer 180 cm breda madrasser.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-27 10:35
Glömde att säga vilken madrass jag syftade på
Menade resårmadrasser.
När vi köpte sängar till oss så ansåg expediten att män och kvinnor behöver olika typer av madrasser (män behöver oftast hårdare madrasser än kvinnor). Så vi skulle inte kunna sova skönt på varandras madrasser faktiskt.
En annan praktiskt sak att tänka på är att en resårmadrass på 180*200 är väääldigt svår att flytta på. Rekommenderas inte! Vi försökte flytta på en 160*200 en gång men det krävdes 2 vuxna karlar och mycket stånk och stön för att lyckas bära ner den för en trappa. Bara att ta sig genom en dörröppning var jobbigt...
Vi har två stycken 90*200 resårmadrasser med en 180*200 bäddmadrass ovanpå och det går inte att känna skarven mellan dem. De enda man känner är att min mans madrass är hårdare än min.
Ok, då....Vad sjukt!! Det är ju en övermasrass man köper, inte en bred madrass....
Glömde en efter ok, då...
Håller också med övriga om att ha två madrasser med gemensam övermadrass..(som jag skrev i första).
Det finns 180-sängar. Dessa har man två 90-madrasser i plus en tjock bäddmadrass.
Vi har en 160-bred madrass, och jag kan säga att vi nog ångrade oss direkt vi skulle bära hem den. Krävs 2-3 starka män för att bära på madrassen. Glöm det där med att kunna lyfta upp madrassen för att kunna damsuga t.ex. sänggavel runt ikring. Jag kan överhuvudtaget inte rubba madrassen själv. Jag och maken kan tillsammans lyfta den typ 20 cm upp i 30 sekunder, sedan orkar vi inte mer och får släppa den.
Så om man inte är gift med Magnus Samuelsson så skulle jag nog köpa två 90-madrasser.
fam kaos skrev 2009-08-28 16:03:22 följande:
fam kaos skrev 2009-08-28 16:07:05 följande:
fam kaos skrev 2009-08-28 16:20:32 följande:
JAg tog fel, det var inte 180 mått på sängen i sig, det var bara på övermadrassen stod det under...Jag tittade bara i listan och tog för givet att 180x200 var en säng...och inte två..