Är det farligt för babyn i magen med hårt åtsittande trosor/byxor?
Jag undrar för jag har en jättemage och använder mammabyxor -men de stramar och gör ont ffa när jag sitter. Vad ska man ha på sig om inte mammabyxor???
Jag undrar för jag har en jättemage och använder mammabyxor -men de stramar och gör ont ffa när jag sitter. Vad ska man ha på sig om inte mammabyxor???
När jag var gravid så växte jag också ur mina mammabyxor. Den sista tiden tog jag endast på mig dom när jag skulle ut någonstanns. Hemma traskade jag omkring i mjukisbyxor som jag hade under magen.
Tror dock inte att det är farligt för bäbisen.
När jag väntade dottern satt alla byxor jätte tight i magen i slutet, så jag använde mest klänning/kjol med strumpbyxor som jag hade under magen.
Men farligt, nej det tror jag inte.
Jag tror inte att det är farligt, men är det inte obekvämt för dig?
Jo -det är hemskt obekvämt. Men jag har inga andra byxor...
jag använde mest mysbyxor (är en mysbyxmänniska) när jag skulle ut använde jag byxor som satt under magen
Nej!
snovas.blogspot.com
Har du inga leggings, eller mysbyxor, någon lösare kjol....
jag går nästan jämt i mina mammaleggings som går över magen och ett lite längre linne. Är nu i vecka 40+1 och de går alldeles utmärkt. Hatar när de sitter åt kring magen
Jag har haft leggings hela graviditeten och långa tröjor och det har gått jättebra för mig. Ha på dig vad som är bekvämt för dig och lita på ditt omdöme!
Har gått i klänning sista tiden
Jag har träningsbyxor med bred resår som man kan vika upp över magen. Nu hasar visserligen det ner från magen och korvar sig lite under eftersom magen blivit rätt stor men det är i alla fall väldigt bekvämt att ha stretchbyxor.
Jag har samma problem, har haft låg mage hela grav och det är obekvämt med byxor. Känns ibland som att man ska bryta sönder bebisen :(
HM:s byxor är det kört med, de sitter åt alldeles för hårt. Har hittat ett par stora jeans på LaRedoute (alltså stora på rätt ställe) samt fått ett par väldigt mjuka men ändå snygga av en kollega och hemma är det självklart mysbrallor för hela slanten. Så fort jag kommer hem från jobbet ryker allt åtsittande.
Leggings o klänning känns uteslutet när man ska få i november/december.. brrrr...
träningsbyxor is the shit :)
Använde mammayxor till typ vecka 35, men nu funkar det inte längre, då dom sitter alldeles för spänt.
Så nu kör jag på träningsbyxor som sitter under magen eller leggings (med lite längre tröja). Är det kallare funkar ju längre leggings.
Men gud vad jag längtar tills jag kan använda mina normala kläder, lite mer att välja på liksom :)
Tror inte det är farligt om han har en normal graviditet! Men om han har en lättretlig livmoder med mycket sammandragningar kanske det inte är så bra.
Jag har själv försvagad livmoderhals och får mycket sammandragningar bara man petar på magen så jag undviker sånt som sitter åt.