• jaärja

Dum fråga kanske, men nån som vet om det är mellandagsrea på barnvagnar?? =)

Undrar om det är nån som vet om det är mellandagsrea även på barnvagnar sådär efter jul? På typ babyproffsen och babyland?

Är ju aldrig fel att spara några kronor, om man ändå ska köpa vagn runt den tiden... =)

• Svar på tråden Dum fråga kanske, men nån som vet om det är mellandagsrea på barnvagnar?? =)
  • Småtokig

Jag tror inte det, kanske att en del kör med något bättre pris. De har ju sin rea när de nya vagnarna kommer in.

♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • Missy M

hehe precis vad sambon frågade när han insåg hur dyra barnvagnar är. vi var på babyproffsen dom sa att ja de har dom men inte så mycket eftersom dom istället försöker ha lite rea hela tiden på vissa modeller så då finns de helt enkelt inte så många vagnar kvar i mellandagarna.

• Kaerleksbarn

Varje vår och höst är det sedan många år rea på förra årets vagnar :)

• jaärja

När på året kommer de nya vagnarna in? =)

Ja de kostar ju en del, och inte för att man vill vara snål, men kan man spara några kronor så är ju inte det fel... =)

• jaärja
    Kaerleksbarn skrev 2009-08-27 11:15:35 följande:
    Varje vår och höst är det sedan många år rea på förra årets vagnar :)
    Jaha, det låter ju kanonbra! Men vad snål jag känner mig... =)
  • Småtokig
    jaärja skrev 2009-08-27 11:16:29 följande:
    När på året kommer de nya vagnarna in? =)Ja de kostar ju en del, och inte för att man vill vara snål, men kan man spara några kronor så är ju inte det fel... =)
    Nu. Babyproffsen i min stad har börjat rea ut 2009 års vagnar. Iaf Emmaljungas.
  • Kaerleksbarn
    jaärja skrev 2009-08-27 11:16:29 följande:
    När på året kommer de nya vagnarna in? =) Ja de kostar ju en del, och inte för att man vill vara snål, men kan man spara några kronor så är ju inte det fel... =)
    Vet som sagt bara att det är rea varje vår och höst, så är antagligen då de nya vagnarna kommer in :)

Min väninna köpte en vagn på förra årets vårrea och fick den för 5000kr, men då utan tillbehör så med skötväska, mjuklift, regnskydd och åkpåse slutade det ju ändå på 8000kr. Men det är ju vad bara vagnen annars kostar!
  • Kaerleksbarn

Mest troligtvis rear de ju ut höstens vagnar på våren, och vårens vagnar nu på sensommaren/hösten :)

• jaärja

Oh så bra svar!

Tack så mycket! Nu kan jag gå hem o tala om det för mannen oxå... då blir han glad! =)

• AnkiFalun

Här har barnens hus rea på 2009 års vagnar. 500 kr rabatt from mån upp till 3000 kr på söndag tror jag. blir billigare för varje dag.

• Kaerleksbarn
    jaärja skrev 2009-08-27 11:33:18 följande:
    Oh så bra svar! Tack så mycket! Nu kan jag gå hem o tala om det för mannen oxå... då blir han glad! =)
    De vagnar de rear ut är ju verkligen inte sämre på något vis, eftersom vårrean innehåller höstens vagnar så innebär det ju bara ungefär lite mer än ett halvårs "gamla" vagnar som ändå är nya.. bara det att de inte får dem sålda igen. Så höstens rea på vårens vagnar borde starta nu snart :)
  • Småtokig
    Kaerleksbarn skrev 2009-08-27 11:38:57 följande:
    De vagnar de rear ut är ju verkligen inte sämre på något vis, eftersom vårrean innehåller höstens vagnar så innebär det ju bara ungefär lite mer än ett halvårs "gamla" vagnar som ändå är nya.. bara det att de inte får dem sålda igen. Så höstens rea på vårens vagnar borde starta nu snart :)
    Den på våren är nog lite individuell. Det kommer nämligen bara nya vagnar 1 gång om året från respektive märke. De kör kampanjer lite då och då.
  • Kaerleksbarn
    Småtokig skrev 2009-08-27 11:43:37 följande:
    Den på våren är nog lite individuell. Det kommer nämligen bara nya vagnar 1 gång om året från respektive märke. De kör kampanjer lite då och då.
    Vårrea och höstrea är vad jag hört att vi har här i alla fall :)
    Men det berör inte mig, vi har redan i april införskaffat vår vagn trots BF är först om 6veckor.. haha!
  • Småtokig
    Kaerleksbarn skrev 2009-08-27 11:46:47 följande:
    Vårrea och höstrea är vad jag hört att vi har här i alla fall :)Men det berör inte mig, vi har redan i april införskaffat vår vagn trots BF är först om 6veckor.. haha!
    Ok Jag har bara hört om rean som är under hösten.
    Det är bra att vara ute i god tid.
  • Kaerleksbarn
    Småtokig skrev 2009-08-27 11:47:41 följande:
    Ok Jag har bara hört om rean som är under hösten. Det är bra att vara ute i god tid.
    Okej!
    Kanske olika i olika städer :)
    Ja somliga är ju ute FÖR sent eftersom det inte direkt informeras om att det är 10-12veckors leveranstid på vagnar. Dessutom har vissa butiker avtal om att man inte "får" hämta ut vagnen förrän man har 1mån kvar till BF, för egen gynnsamhet...
  • jaärja
    Kaerleksbarn skrev 2009-08-27 11:38:57 följande:
    Nä precis... o man måste kanske inte ha det allra nyaste heller =)
    Bebisen ligger säkert precis lika bra i förra årets modell... =)

Frågan är när det räknas som vår? Känns lite tidigt att köpa vagn redan nu på hösten, för bebis kommer inte förrns slutet av mars... =)
  • Kaerleksbarn
    jaärja skrev 2009-08-27 12:00:19 följande:
    Nä precis... o man måste kanske inte ha det allra nyaste heller =) Bebisen ligger säkert precis lika bra i förra årets modell... =) Frågan är när det räknas som vår? Känns lite tidigt att köpa vagn redan nu på hösten, för bebis kommer inte förrns slutet av mars... =)
    Hmm.. ja vi hade också det dilemmat!
    Eftersom bebisen är beräknad 8okt så va det ju lite väl tidigt att satsa på vårrean och höstrean va för sen^^

Istället köpte vi min väninnas vagn som hon då köpte på vårrean 2008, hon använde den ett halvår (8mån) april-dec och väntar nu andra barnet två veckor efter mig så behöver därför syskonvagn istället. På så vis kunde vi "beställa" vagnen av henne redan i april och fick hem den i juli. Annars är det ju bara att ringa till närmsta Babyproffsen/Babyland och fråga hur det ligger till med deras reor och när de startar...
Svar på tråden Dum fråga kanske, men nån som vet om det är mellandagsrea på barnvagnar?? =)