Glömt att anmäla mig som arbetslös?
Jag blev arbetslös pga att vårdtagaren dog i november - 08 och jag hade en pan-anställning så jag gjorde sista dagen den 9 december -08 och jag har sen dess glömt att anmäla mig som arbetslös hos arbetsförmedlingen. Jag stämplade under tiden upp till heltid och efter december har jag stämplat helt och även sökt jobb som en galning och varit på några anställningsintervjuer men fick inget av dem. I Januari upptäckte jag att jag var med barn (behöll det självklart). Men vad kommer hända nu eftersom jag har glömt att gå till arbetsförmedlingen och anmält mig arbetslös igen för jag var inskriven när jag jobbade men sen fick jag ett papper från ams där jag skulle fylla i om jag jobbade och hur mycket jag jobbade just för att se vilka som skulle fortfarande vara inskriven så jag vet ju inte ens om jag är inskriven eller inte för det har jag inte fått något papper på. Så det jag undrar över är: Hur påverkar det min föräldrapenning om jag inte är inskriven? Riskerar jag avstängning från facket i 45 dagar? Vad kommer hända?
Hoppas på att ngn vet på ett ungefär men tänkte gå till ams på måndag eller tisdag och prata med ams när sonen är på dagis.
Det har varit så mycket som hänt omkring mig så jag fattar inte själv hur jag har kunnat glömt en sån viktig sak. Jag vet ju att man ska göra det dagen efter man är arbetslös så jag vill inte ha några pekfingrar mot mig eller dumma svar.