• Maraschino

Någon som har/haft en Tempur säng!?

Finns det någon här som har eller har haft en Tempur säng!? Hur länge tog det innan ni vande er vid sängen och sov bra i den isf?

Vi köpte en 180*200 Tempursäng i måndags pga att sambon har ont i ryggen och det var bara när han var hemma, jobbar vv på annan ort.. Boven var sängen vi hade en modell från jysk så vi valde att köpa en Tempur då det var kampanj på den..

Nu är det bara det att jag får ont i ryggen av sängen då den känns alldeles för hård, hittar ingen bekväm ställning att sova i och vaknar varje gång jag vänder mig eftersom madrassen ska forma om sig..

Ringde butiken idag och han sa att det är en invänjningsperiod på två-tre veckor och att madrassen blir mjukare ju längre tid det går.. Om jag ska fortsätta så här kommer jag inte kunna röra mig snart, det har redan börjat göra ont när jag lyfter minstingen på ett år.. Vilket han i butiken oxå ansåg vara en bidragande orsak till att jag fått ryggont att jag har två små barn, konstigt att det då kom samtidigt som vi köpte en säng...

På kvittot står inget om bytesrätt, eller ångerrätt, vad gäller för en säng??

• Svar på tråden Någon som har/haft en Tempur säng!?
  • södertälje

Jodå,jag har en tempur madrass,köpte den när jag fick disckbråk.Min har en tjockare och en tunnare sida och man sover verkligen skönt i den,men problemet är sex tycker jag för eftersom madrassen formar sig efter kroppen brukar man fastna i groparna vid vissa ställningar,kan vara till besvär ibland(ha ha ha)

• Diddi02

Har oooooont i ryggen efter snart två år i svindyr tempursäng!!!! Får nog ge upp och sälja den nu.

Svar på tråden Någon som har/haft en Tempur säng!?