• EnsamMedTvå

Jobb utan krav på erfarenhet eller utbildning?

Ska börja plugga nästa år,på distans o vill ha ett jobb vid sidan av,eller kanske tom strunta i utbildning o bara jobba.

Finns det hyfsade jobb utan krav på erfarenhet o utbildning nuförtiden?
    I sånna fall vilka o hur mkt tjänar man?

• Svar på tråden Jobb utan krav på erfarenhet eller utbildning?
  • Anova

Butiksjobb? Restaurang?
    Har jobbat/jobbar i båda branscherna, har ingen utbildning inom detta, ingen erfarenhet heller då jag började.

• FruNaftra

Brevbärare, man tjänar ganska OK om jag inte minns helt åt skogen. Runt 120 kr/h

• LillaFlamman

butik, servitris på caféer, snabbmatskedjor, säljare (telefon, åka runt, stå på evanemang), lagerjobb, viss industri. tyvärr så är vi ganska många utan erfarenhet och utbildning som slåss om dessa jobb. Jag ska ta truckkort under nästa år för att få större chans till lagerjobben.
    Lön är ju beroende på om du jobbar timmar, har skiftgång och ifall det är provision.

• Snelson

jag är brevbärare och pluggar på distans vid sidan av. funkar jättebra för mig!

• Gullebulle25

Jobba inom vården/behandlingshem...har själv jobbat inom det utan erfarenhet o då blir man vårdbiträde. tjänade säkert runt 80-90 spänn/timmen då :(. dåligt då det e ett väldigt fysiskt krävande jobb för att nämna ett.
    Men det kan vara svårt om man e själv med små barn då det kan innebära kvällsjobb...tror man ligger på 10-12 papp i månaden om man jobbar heltid då.
    Man kan nog tjäna bättre inom resturang-service faktiskt... beror på för vem man jobbar för...
    sedan har vi barnomsorgen oxå. blir nog vikariat för din del om man inte e färdigutbildad. Är själv ändå barnskötare o får enbart vikariat så det suger BIG TIME.
    På mcdonalds tjänade jag 90 kr i timmen o då var jag 19 år. ungefär samma tjänar man inom barnomsorgen. det beror helt på ålder/erfarenhet. Skulle inte bli förvånad om du skulle ligga över 100 lappen om du jobbar på donken.

gudd lukk!

• LillaFlamman

Jobbade som packare i fabrik ett kort tag, hade 2 skift, fast lön och sen litet skifttilägg, grundlönen låg på 18500 innan skatt otroligt nog men sen så ville de inte anställa folk utan särskilt anställningsstöd heller så de betalade inte så mycket

Svar på tråden Jobb utan krav på erfarenhet eller utbildning?