• Ekorrfamiljen

Vilket pojknamn passar bäst?

Vi vet nu att det är en liten sork i magen. De tre äldre syskonen har alla namn från Sagan om Isfolket och nu vill vi (jag) fortsätta trenden. Det finns massor av roliga (och udda) namn i böckerna. Vilket tycker ni passar bäst? Det här är några av dem vi har funderat på, men vi kan inte riktigt komma överens.

Har ni andra förslag på Isfolksnamn så skriv gärna ner dem.

Storasyskonen heter Martin, Saga och Vendel.

Ps. Sindre är inte från Isfolket, utan från en annan bok av Margit Sandemo! Ds.

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Minivalpen Bf 091103
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket pojknamn passar bäst?
  • Boothwalker

Sindre var fint. Tarald var lite coolt...

Knock knock - Whos there? - Boo - Boo who? - Dont cry, its just me =)
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2009-08-28 06:11:46 följande:
    Men vi har väl redan bestämt Sindre? hihihi....
    Eller hur! Jag trodde också vi hade det.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Bulans Mamma ♥    Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2009-08-28 07:30:09 följande:
    Eller hur! Jag trodde också vi hade det.
    Ja, men då skickar vi väl in papper till Skatteverket för att spara tid och arbete åt Ekorren och Vipera?
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2009-08-28 07:43:22 följande:
    Ja, men då skickar vi väl in papper till Skatteverket för att spara tid och arbete åt Ekorren och Vipera?
    Absolut, då slipper de ju hålla på och fundera så där!
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Bulans Mamma ♥    Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • Grizelda

Känner en käck liten Sindre, så jag röstade på det . Trond är också bra, men de andra namnen känns lite "påhittade" på svenska även om det kanske är vanliga norska namn.

• Ekorrfamiljen

Tack för alla svar och synpunkter!

Sindre var en dvärg/smed i asasagan. Han smidde väl smycken/vapen åt asarna har jag för mig. Gillar namnet iaf och försöker övertyga maken. Om många röstar på det så kanske han inser hur bra det är! {#lang_emotions_innocent}

Vi vet att det är en pojke ja, flicknamn var redan bestämt; Villemo, men nu fick vi ju tänka om.

Tycker också att Vemund är lite för likt vemod, men samtidigt skulle det kanske passa till Vendel..? Åh, det är svåååårt med pojknamn!

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Minivalpen Bf 091103
  • Kavat

Nej, jag tryckte ju på fel knapp i min iver och förbrukade min röst...
    Sindre är jätte fint. Trond är också fint, men håller på Sindre!

Svar på tråden Vilket pojknamn passar bäst?