• AURYN

Hello Kitty-kläder för vuxna? Allvarligt?

Är det bara jag som tycker att det känns pervers på något vis att vuxna går omkring i kläder med tecknade figurer på? Särskilt på underkläderna.

Skulle min sambo ha tecknade figurer på kalsongerna skulle det helt klart kännas som man var pedo. Nej uscha vad vidrigt!

• AURYN
    Mandragora skrev 2009-09-04 14:28:13 följande:
    Vilken märklig inställning du har. Lacoste-loggan är en liten "tecknad" krokodil. Den är alltså lika märklig och bäraren är pervers?
    Hahaha. Jag ser en ganska stor skillnad på en logga och en figur framställd för barn. Men det perversa i det är vilken besatthet det skapar hos människor. Bara tanken på hur mkt pengar de tjänar på detta är äckligt. För visst måste det väl finnas bomullstrosor som är minst lika bekväma (för att ta ett exempel)? Ska man se det så är det minst lika vidrigt med vilket märke som helst. Men Lacoste lär väl ändå inte vara lika beroendeframkallande som Hello Kitty verkar vara..?

Och sen ur det andra perspektivet så är det lååååångt ifrån sexigt att klä av någon som har hello kitty eller liknande på underkläderna
  • AURYN

Jag har en väldigt nära vän som är besatt. Finns inte mkt i hennes hem eller bil som inte är Hello Kitty. Så nog kan det handla om ett beroende eller besatthet.

Sen är det väl självklart att andra kan tända på motivet lika mkt som jag inte gör det. Samma sak att denne inte tänder på något jag går igång på. Men nu handlade det om vad jag personligen tycker. Och jag håller med TS om att det är mycket märkligt att vuxna människor har underkläder med dessa figurer på.

Svar på tråden Hello Kitty-kläder för vuxna? Allvarligt?