kan man frysa banan??
Kan man frysa bananbitar...nån som vet och provat?
(just för att använda om man vill mixa fruktpureér själv)
Kan man frysa bananbitar...nån som vet och provat?
(just för att använda om man vill mixa fruktpureér själv)
Dom blir väldigt vattniga.....inget gott...
ok, hmm...funderade på vad de annars finns för några frysta frukter/bär man kan mixa ihop till en 7 mån.
De e ju inte alltid man har färsk frukt...
The Black Lady skrev 2009-08-28 10:06:02 följande:
Ska du göra typ smothie så går det utmärkt eller en puré mer mot glasshållet så fungerar det också. Men att tina helt efter att den varit frusen då blir det vattnngt precis som The black lady skrev.
ok, men provar helt enkelt då...de kan ju inte bli mer än misslyckat!
Har inte testat att tina banan efter att den varit frusen, men något som är jättejättegott är att dela bananen i två delar, sticka in någon typ av "skaft" (tex handtaget på en tesked eller liknande) i ena änden. Så fryser man bananen med skaft och äter som pinnglass.
Kanske är bättre till ett lite större barn, men absolut ett kanonbra mellanmål!
Blir jättegott sålänge det är halvfryst precis som alla andra har skrivit. Testa att göra bananglass, man bara skär banan i skivor (ca 1 cm tjocka) och fryser in, mixar sen i mateberedare tills det blir lite fluffigt. Det är kallt men min son (14 månader) älskar det i alla fall! Man kan mixa i andra frysta frukter också som apelsin eller mango, eller bär. Blir kanongott .
Jag har mixat banan tillsammans med hallon och fryst in. Det blev jättegott. Har mixat banan med kiwi idag också och fryst in men inte testat ännu, men hoppas det blir gott.
Jag har nu i sommar förvarat bananerna i kylskåpet, då håller de ganska länge. De blir jättefula utanpå men det gör ju inte så mycket. Vi har hysteriskt mycket flugor hos oss så det hade blivit jätteäckligt att ha dem framme.