• MissYoHaNnA

Nån som varit gravid fast haft vanlig mens ändå någon?

Hallå!!

Har skrivit ett tidigare inlägg här på forum men jag undrar även om de finns någon som varit gravid men som haft vanlig mensblödning iaf, har ju hört att det kan förekomma? och undrar även om du/ni hade det hur upptäckte ni att ni ändå var gravid eller så hade ni symptomer då än eller gjorde ni nå test efteråt o kollade att ni var det o när kollade ni upp de i så fall? Har nämligen haft själv symptom en längre tid graviditets symptom illamånende till o från och sen ömma bröst o brsötvårtor o haft och haft uppvälld mage eller som mensvärk aktigt en längre tid då o då men igår förvånadsvärt fick ja igång som lite mens o har de än men kan de vara så att man ändå kan vara gravid för kände ändå idag att har lite ömma bräst o så iaf, är så fundersam varför ja annars mått o haft symptomerna som ja haft?

Evigt tacksam för svar!

• Svar på tråden Nån som varit gravid fast haft vanlig mens ändå någon?
  • fancyface flisan

ta ett test o se vad du får för svar

• LyckligaJag83

hej hej

jag hade som vanlig mens tills jag va i 4:e månaden...jag gjorde gravtest pga att jag var väldigt illamående och väldigt ömma bröst...
    nu är jag i vecka 33 så gör ett test tycker jag...

lycka till

• käärlek

Jag hade mens precis som vanligt fram till v12-13.
    Kände inga symptom alls, utan det var magen som fick mig att undra. Är smal som en pinne, och när då en mage börjar puta ut så undrar man...hehe!
    Visade sig att jag väntade litet.

Ta ett test, ingen här kan ju ändå avgöra om du är gravid.
    Testen kostar ju bara runt 100-150:-, och tar ca 10min att få ett svar.

Lycka till!

• Neko

Jag hade mens som vanligt de första 4 månaderna, sedan slutade det. Mådde hemskt illa då, det var mitt enda egentliga symptom. Ingen putande mage eller något.

• gina2012

Hade ni mycket mens?
    Jag hade mens fram till 14 v. Men kommer inte ihåg hur kraftiga de var... Har för mig att det var väldigt tunt.

• käärlek

Oj...Nja, kommer inte ihåg, men jag märkte ju inget då, så jag antar att det såg rätt så vanligt ut..?!

• Neko
    käärlek skrev 2009-08-30 22:25:16 följande:
    Oj...Nja, kommer inte ihåg, men jag märkte ju inget då, så jag antar att det såg rätt så vanligt ut..?!
    samma här ^^
  • Inglan

Jag hade mens, och har haft blödningar i 3 veckor nu. Läste på internet att det kunde vara graviditet men trodde det inte själv, sen började jag må jätte illa så vi köpte 3 test som visade positivt! Så gör ett test.

• gina2012

Känner lite som du också ts men hade precis mens. Det är bara det att brösten fortfarande är svullna och det brukar de inte vara... Ska nog också ta ett test för säkerhets skull.
    Hur går det för dig förresten? har du testat dig?

• mais82

jag är i v 4+5 jag har nu i 2 dagar haft som vanlig mens... hur vet man om de är missfall eller om man fortfarande är gravid... har ju som sagt hört att en del har mens i början.... man blir lite orolig... för de är ganska mycke men de är inga klumpar eller så....

• Lilla Frugan

Uppenbarligen jag, för hade mens för 10dgr sen, visserligen lite ljusare rött och aningens mindre. 2 första dagarna var väldigt lite och mer blodig flytning så då testade jag och fick neg. Sen kom det mer liknande vanlig mens. Drygt 1 v senare fick jag bruna flytningar (som jag hade i början av förra grav) och nu 10 dag senare har jag fortfarande kvar grav symptomen så tänkte att jag tar ett test för säkerhets skull (för nån timma sedan). Och gissa om jag blev förvånad, ett plus!!!

Har inte riktigt tagit in det än eftersom jag var så säker på att det inte var så och dessutom men blödning & så funderar jag på om det är missfall på g. Tror iofs inte att det förra var ett missfall, borde blött mer och framför allt så skule jag ju inte testat neg då och pos nu men vill nog ändå kolla m VUL att det verkligen finns nåt därinne...

Trevlig kväll!

• Tess 1980

Jag hade mens fram till v. 9. Först en riktig mens på 8 dgr, nån vecka senare blödde jag i tre dgr och 1 1/2 vecka efter det blödde jag i 2 dgr.
    Mådde fruktansvärt illa men trodde inte alls att jag var gravid då jag blödit så mycket men till slut övertalade min bästa vän mig till att ta ett test och voila! idag har jag världens underbaraste dotter som är 6 månader och ikväll så busade vi oss till ssssömns
    Hon har blivit riktigt kittlig och skrattar i högan sky när vi kittlar henne. Hörde dock inte till ämnet utan köp ett test!

Lycka till!

• mais82

okej... jag hoppas att det är så för mej med att jag hade en vanlig mens... får ta ett test om några veckoer igen... eller någon som vet när HCG värdet går ner om man skulle fårtt missfall...??

• MissYoHaNnA

Tack alla för alla svaren mkt o läsa och skönt höra hur ni alla har haft de har inte gjort nå test än ska invänta o se om ja får nån mens kring den 28:e s får ja se har fortfarande grav sympto mer eller mindre vissa dagar just nu har ja så mkt mensvärk aktigt så ja blir tokig känns som mensen ska komma men de är ju ändå nte än den heller skulle ha kommit om man vore gravid så får vänta o se med spänning om man har rätt eller fel ang o vara gravid!=) Hur går de för er andra då som skrivit här som varit osäker o så?

• Sarilariz

Min mamma har haft mens de tre första månaderna med alla sina barn, med sin sista (min lillebror) hade hon mens i fem månader.

• MissYoHaNnA

Sarilariz: Jaså okej tack för svaret men min frågan är om man har mens o så iaf trott att man är gravid o i fallet kanske är de oxå hur ska man veta att man ör gravid om man fortfarande har mens iaf fast man har grav symtptom asså min fråga är visar de ett plus iaf fast man har mens likanande blödning iaf eller?

• Sarilariz
    MissYoHaNnA skrev 2009-09-13 15:53:02 följande:
    Sarilariz: Jaså okej tack för svaret men min frågan är om man har mens o så iaf trott att man är gravid o i fallet kanske är de oxå hur ska man veta att man ör gravid om man fortfarande har mens iaf fast man har grav symtptom asså min fråga är visar de ett plus iaf fast man har mens likanande blödning iaf eller?
    Jo hon har visat plus, i alla fall med två av oss :) De andra två visste hon inte att hon var gravid med innan mensen slutade. Men vet inte om det alltid visar plus . Jag skulle ringa MVC och fråga. :)
Svar på tråden Nån som varit gravid fast haft vanlig mens ändå någon?