• hannanp

quinny buzz eller bugaboo cameleon?

Finns det någon där ute som har en Quinny Buzz eller en Bugaboo Cameleon som kan ge lite för och nackdelar med vagnen? Vill gärna ha en lätt cityvagn då det är viktigt för mig att kunna åka kollektivt lätt och bära på vagnen upp och ned från bussen.

• Svar på tråden quinny buzz eller bugaboo cameleon?
  • Diana och Thea

Jag har sett EN Quinny Buzz irl i stockholm och jag ser kanske 50 Cameleon om dagen. Så många männiksor kan inte ha fel Jag tror det finns ett skäl varför Quinnyn inte säljer alls. Känner ingen som äger en sådan eller har knappt sett dem. Så det säger en hel del. Bugaboo är helt fantastisk och vi har nu haft den till två barn. Lätt och smidig, kul att byta tyger och piffa upp vagnen, lätt att ha på bussen och köra i stan men även funktionell ute i förorten, parker osv. Rekomenderas varmt.

• Mizzz

Diana och Thea skrev 2009-08-28 12:38:47 följande:

Jag har sett EN Quinny Buzz irl i stockholm och jag ser kanske 50 Cameleon om dagen. Så många männiksor kan inte ha fel Jag tror det finns ett skäl varför Quinnyn inte säljer alls. Känner ingen som äger en sådan eller har knappt sett dem. Så det säger en hel del. Bugaboo är helt fantastisk och vi har nu haft den till två barn. Lätt och smidig, kul att byta tyger och piffa upp vagnen, lätt att ha på bussen och köra i stan men även funktionell ute i förorten, parker osv. Rekomenderas varmt.
    Vadå inte säljer alls????? Nu har jag inte haft just en Buzz, men det blir en sån till nästga barn. Jag hade en Freestyle och älska den jätte mkt!
  • Fruktfat

Vi bor i Göteborg och där kryllar det inte heller av Quinnys, men vi köpte en Quinny Buzz för tre månader sedan, och är helt sålda!
    Fördelar Quinny:
    - Snygg! Finns många färger
    - Otroligt lätt att fälla ihop, och fäller dessutom upp sig själv. Hjulen superenkla att ta av.
    - Väldigt lättmanövrerad. Vi gick ut på flera extrapromenader i flera veckor bara för att den var så rolig att köra! Tom morfar går några extravarv!
    - Handtaget går att fälla in väldigt lätt (teleskopshandtag), med bara en knapptryckning. Vi åker väldigt mycket extremt vältrafikerad kollektivtrafik (läs: knökfullt!) och jag har fått många kommentarer om hur smidig den är att knö in.
    - Barnet ser bra. Det är inte mycket som blockerar sikten för barnet, vilket min dotter älskat.
    - Oerhört lätt att fälla bak sittdelen i "liggläge" (fötterna är fortfarande i något högre läge).
    - Det bästa av allt, i kombination av hur liten plats den tar, ihopfällt, är att man kan sätta fast Maxi Cosi-babyskyddet på. Vi har haft enormt mycket användning av detta när vi har rest eller åkt och handlat på ställen det inte finns bra kundvagnar.

Den är oerhört liten och smidig i storstäder, och lagom annorlunda! Enda nackdelen är att varukorgen inte är särskilt rymlig. Får plats ungefär ett full matkasse som man plattat ut.

Bugaboo däremot har jag inte mycket till övers för. Den är säkert bra på sina sätt, men dels sitter liggdelen i KNÄHÖJD och framhjulen är fruktansvärt fula. Men framförallt tänker i varje fall jag, så fort jag ser en Bugaboo, att det måste vara oerhört kissnödiga människor som köper en sådan. Har också märkt att det i Stockholm nästan bara finns sådana, och det känns mer som en trendgrej och "kkolla! vi har råd att lägga pengar på en onödigt dyr vagn com desutom är ful. Men alla andra gör det ju".

KÖP EN QUINNY! Du kommer inte att ånga dig. De är dessutom jättelätt att beställa roliga tillbehör från tyska sidor. Vår beställning kom inom en vecka.

Lycka till!

• Fruktfat

Ska även lägga till att den är oerhört lätt, utan att bli instabil. Varje gång någon hjälpt mig upp för trappor med den har de kommenterat hur lätt den är. Regnskyddet är också cäldigt effektivt! Tar desvärre lite mycket plats, men är funktionellt!

• Ther

Jag skulle rekommendera att titta på en ny vagn som heter Concord istället! Jag har sett den på en mässa och tycker att den verkar vara mycket bättre än både Bugaboon och Quinny.

Svar på tråden quinny buzz eller bugaboo cameleon?