• timri

Linser eller glasögon?

Finns ju så många olika sorters linser (t ex endags, månads) och till olika priser.

Har månadslinser, 1200 kr för ett år + 396 kr kostnad för synundersökning som man gör 1 gång per år. Linsvätska ingår. Tycker inte att det är så dyrt, är helt klart värt pengarna.

Men skulle helst av allt vilja göra en ögonoperation så jag slipper både linser och glasögon, kostar ju dessvärre rätt mkt pengar.

• timri

Moi Mokulat skrev 2009-08-28 13:31:02 följande:

Alltså är de dyrare. Men blir det inte lite billigare att köpa dem på nätet?
    Linser är billigare på nätet, hur mycket beror på vad det är för sorts lins och från vilken nätbutik du köper dom.

Har någon gång gjort så att jag har gått på synundersökning hos min optiker och sedan beställt linserna på nätet. Kommer dock inte ihåg vad jag betalade där för ett halvårspaket, blev lite billigare än hos vanliga optikern trots att jag var tvungen att köpa till linsvätska.
  • timri

Moi Mokulat skrev 2009-08-28 14:20:28 följande:

Frågan är om jga klara detta. Hade jätte problem att få i dem när jag försökte sist, men man vänjer sig väl?
    Varför skulle du inte det? Det tar ett par gånger innan man får till det med att kunna sätta i och plocka ur linserna. Var lite jobbigt första gångerna, då höll jag på att ge upp .

Finns många olika sorters linser att välja mellan, man får prova sig fram tills man hittar en som känns bekväm, tänkte på det som du skrev om att du blev torr i ögat. Dom gångerna jag bytt linstyp, så har jag fått prova en eller två veckor för att se om det funkar bra. Har det inte känts bra så har jag provat en annan linstyp/märke.
  • timri

Moi Mokulat skrev 2009-08-28 14:38:43 följande:

Kostade det något att prova så? Ja jag gav upp sist
    Själva provlinserna som jag fick kostade inget, fick prova ut och sedan bestämma mig för om dom var bra eller inte.
  • timri

Moi Mokulat skrev 2009-08-28 14:47:42 följande:

Undrar om det funkar så här med
    Det kan ju skilja sig från olika optiker/kedjor. Ring och fråga.
Svar på tråden Linser eller glasögon?