frågor om alfakassan!
Det kan ha varit så att han jobbat FÖRE studierna, i en del fall får man tillgodoräkna sig det då.. sen var det för några år sen att man kunde få alfa-kassan om man hade pluggat, men det togs bort för ett tag sen.
Anonym (#10) skrev 2009-08-28 16:01:54 följande:
Anonym (#10) skrev 2009-08-28 16:14:03 följande:
jag tror 23 är åldersgränsen.. men är inte säker. Kolla på ams hemsida så står det nog där.. eller ring arbetsförmedlingen. Men jag tror väl att man måste ha varit arbetslös en tid innan man kommer in i garantin..men jag är ju gammal tant och inte värt något för arbetsförmedlingen helt klart...
Anonym (fattar inget) skrev 2009-08-28 16:43:46 följande:
föräldrapenning väljer du ju vilka dagar du ska ta ut, du kryssar i dagar och om du tar ut heltid, halvtid eller fjärdelar av dagen.
Så du kan kryssa i att du tar ut mån-ons tex och jobbar tors och fredag.
Du kan inte ta ut helgen om du inte också tar ut fredag och måndag om jag inte minns helt galet.
RING inte om sånna saker utan besök försäkringskassan om du kan är alltid lättare att sitta mitt emot och kanske spela upp ett exempel.. att du tänkte jobba 8-15 och ta ut föräldrapenning samma dag tex... och höra vad de säger om det då..
Telefon och mail ska man inte hålla sig till och märk väl att oavsett vad han svarat, om du nu skulle "åka dit" så bryr de sig inte om vad en handläggare sagt på telefonen utan det är din skyldighet ändå att få till det rätt för du får instruktionspapper med FP-papprena.
Lustig värld men så är det. Du kan alltså INTE jobba 7 timmar OCH ta ut full FP. däremot kan du arbeta halv dag tex och ta ut halv dag i FP på så vis räcker ju dina dgar längre.
Anonym (fattar inget) skrev 2009-08-28 18:03:47 följande: