• Cremo

Coola gravidstrumpbyxor

Ok, det är är inte en tråd om saker till bebisen utan till mig...

Jag har kikat lite här i Sthlm efter coola, färgglada och/ eller mönstrade strumpbyxor som man får plats i när magen är rund, men hittar inga. Det verkar bara finnas svarta eller hudfärgade, och sällan några som är av lite tjockare kvalitet.

Vet någon var man kan hitta det? Jag shoppar gärna både i butik och på nätet. Leggings- och tightstips är också väldigt välkomna.

• Svar på tråden Coola gravidstrumpbyxor
  • Repris

Har inget tips mer än att jag köpte vanliga strumpbyxor och leggings när jag var gravid och det funkade jättebra ända till slutet. Man vek ner dom nedanför magen bara.

• Cremo
    Repris skrev 2009-08-28 21:06:09 följande:
    Har inget tips mer än att jag köpte vanliga strumpbyxor och leggings när jag var gravid och det funkade jättebra ända till slutet. Man vek ner dom nedanför magen bara.
    Köper du större storlek än vanligt då? Jag blir lätt illamående av linningar som trycker på magen och hoppas innerligt att det finns riktiga gravidstrumpbyxor. Men om det inte gör det kanske jag ska testa att vika ner ett par "riktiga".

Tack för tipset!
  • Repris

Nej, jag köpte inte större storlek. Om man "rullar" ner linningen så att den hamnar under magen känns det inte obekvämt alls.

Det kan ju hända att man behöver köpa en stl större om man har svullnat lite på vader och fötter.

Lycka till i ditt letande

• Torsångsbo

En annan idé är att trockla på sig de där tråkiga gravidstrumpbyxorna av tunnare slag och sedan dra på sig ett par färgglada overkneestrumpor utanpå. Funkar finfint om man har en klänning/kjol som slutar nedanför knäet.

• MaryMalou

För mig trycker det alldeles för mycket på magen att rulla ner vanliga strumpbyxor. Trots att jag köper stor storlek.

Har vissa par strumpbyxor bla ett par från NoaNoa och ett par långa leggings från Gudrun Sjödén som går att dra upp över magen. Mycket bekvämare! Båda är dock inhandlade för längesen. Borde funka om man hittar såna som är väldigt lösa i resåren. Vissa tjocka strumpbyxor har ju ett resårband. Om de är väldigt höga i midjan och någorlunda stretchiga så borde det gå att försiktigt sprätta i sömmen och sedan byta ut gummibandet mot ett större. Sedan borde det inte vara några problem att dra upp det hela över magen. Strumpbyxor med två sömmar bak och en i fram brukar ha mer utrymme än de med en söm fram och en bak.

När jag väntade mitt första barn för tre år sen tyckte jag det fanns mycket roligare strumpbyxor. HM hade gröna, bruna och blå bla. De gröna var riktigt fina. Iofs nylon men ändå ganska tjock sådan. Överhuvudtaget fanns det mer gravidkläder då. Lindex hade mycket som var lite förgglatt och kul men de har visst slutat helt. Nu blir det bara HM om man som jag inte har råd att handla i specialaffärerna.

Följer tråden och hoppas att några roliga tips trillar in!

• FiaFia

Jag har köpt ett par som jag tycker är jättecoola, svarta spetsmönstrade, på h&m. Nyinkommet!

• Stormar

Lägger till i favoriter och hoppas någon kommer med fler tips!

Vill ha tjocka, ribbade strumpbyxor till höst/vinter!

Gå fort och le mycket, så är det ingen som märker att du är ful.
  • Sessilou

För mig har det funkat med vanliga leggings fast i större stl, men inte med vanliga strumpbyxor då dem oftast är mkt tightare i midjan.

Men såg oxå att H&M fått in mama-strumpbyxor svarta mönstrade bland annat.

Less is more=)
  • turpis

Såg enfärgade men i fler färger än svart, grått och mörkblått på Vero Moda (den stora på Drottninggatan, längst upp säljer de gravkläderna Mamaliscious). Inga mönstrade, dock. www.4mom.se brukar ha stort utbud av Mamaliscious kläder om du vill kolla på nätet.

Over knee är nog mitt tips annars, också.

• Mille11

Hoppar in här då jag också letar, MEN jag letar efter ett par svarta tjocka (ribbstickade?) strumpbyxor...

Bor i en liten håla med två HM-butiker i närheten, annars inte en enda affär som säljer mammakläder... :(

Tips?

• Lost

Har ni kollat in Nelly.se? Finns lite annat än bara vanliga svarta.. Veromoda vid PUB-huset i Sthlm har väl en avdelning med mycket mammakläder? Har inte dom något bra? Eller möjligen Topshop?

Svar på tråden Coola gravidstrumpbyxor