Inlägg från: MaryMalou |Visa alla inlägg
  • MaryMalou

Coola gravidstrumpbyxor

För mig trycker det alldeles för mycket på magen att rulla ner vanliga strumpbyxor. Trots att jag köper stor storlek.

Har vissa par strumpbyxor bla ett par från NoaNoa och ett par långa leggings från Gudrun Sjödén som går att dra upp över magen. Mycket bekvämare! Båda är dock inhandlade för längesen. Borde funka om man hittar såna som är väldigt lösa i resåren. Vissa tjocka strumpbyxor har ju ett resårband. Om de är väldigt höga i midjan och någorlunda stretchiga så borde det gå att försiktigt sprätta i sömmen och sedan byta ut gummibandet mot ett större. Sedan borde det inte vara några problem att dra upp det hela över magen. Strumpbyxor med två sömmar bak och en i fram brukar ha mer utrymme än de med en söm fram och en bak.

När jag väntade mitt första barn för tre år sen tyckte jag det fanns mycket roligare strumpbyxor. HM hade gröna, bruna och blå bla. De gröna var riktigt fina. Iofs nylon men ändå ganska tjock sådan. Överhuvudtaget fanns det mer gravidkläder då. Lindex hade mycket som var lite förgglatt och kul men de har visst slutat helt. Nu blir det bara HM om man som jag inte har råd att handla i specialaffärerna.

Följer tråden och hoppas att några roliga tips trillar in!

Svar på tråden Coola gravidstrumpbyxor