• Fisk i en skål

Klippa håret kort...eller inte?..Vad tycker ni?

Har haft långt hår nu ända sedan jag var 5-6 år...

Jag är så less på mitt hår nu och vill bara klippa det superkort men är lite orolig att jag ska se konstig ut i kort hår eftersom jag aldrig haft kort..Har klipptid på onsdag btw=)..Eller så klipper jag  upp det rejält och spara lite av de långa testarna...var tror ni? För jag är ju ändå lite rädd om längden=)...Nu blev det svårt=)
    Behöver lite smakråd...
    Jag ser ut så här just nu:
  • Svar på tråden Klippa håret kort...eller inte?..Vad tycker ni?
  • Mrs Winter

Nog kan du satsa på en halvlång/kort frisyr.Är håret slitet i topparna fö?

Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Mosaik

du har ett väldigt fint ansikte så jag tror du skulle passa i kort hår, kanske nån rihanna frisyr?

• mollo

förändring förnöjer.
    du har ju väldigt tjockt hår.. är det självfall med? isf är det svårt med kort hår.. jag har också väldigt tjockt och mycket hår så i vissa korta frisyrer ser det ut som man har pälsmössa. dom måste tunna ur det en del för att det ska se bra ut...

är själv inte mycket för "hockeyfrillan" så ska du klippa kort så klipp ordentligt annars kan du ju börja med en page och klippa mer sen om du vill..?

• Fisk i en skål
    Mrs Winter skrev 2009-08-28 21:48:29 följande:
    Nog kan du satsa på en halvlång/kort frisyr.Är håret slitet i topparna fö?
    Håret är superslitet..har inte klippt mig på över 1 år...
    mollo skrev 2009-08-28 21:50:15 följande:
    förändring förnöjer. du har ju väldigt tjockt hår.. är det självfall med? isf är det svårt med kort hår.. jag har också väldigt tjockt och mycket hår så i vissa korta frisyrer ser det ut som man har pälsmössa. dom måste tunna ur det en del för att det ska se bra ut... är själv inte mycket för "hockeyfrillan" så ska du klippa kort så klipp ordentligt annars kan du ju börja med en page och klippa mer sen om du vill..?
    Ja har väldans "burrigt" hår om jag inte kör me platt tång efter varje tvätt...Och på de bilderna har jag använt platt tång men det är rätt burrigt ändå...Så det är därför jag är lite nervös för en kort frisyr..Eftersom det kanske bara blir ett stort burr av alltihop=). 
    Page är jag inte mycket för...
  • Fisk i en skål
    Det ljuva livet skrev 2009-08-28 21:51:44 följande:
    Tror att du blir jättefin i kort hår eftersom du är så vacker.
    Åh vad snäll du är....
    Du är den första som säger det...Nu blev jag glad=)
  • mollo

Fisk i en skål skrev 2009-08-28 21:55:08 följande:

Håret är superslitet..har inte klippt mig på över 1 år...

Ja har väldans "burrigt" hår om jag inte kör me platt tång efter varje tvätt...Och på de bilderna har jag använt platt tång men det är rätt burrigt ändå...Så det är därför jag är lite nervös för en kort frisyr..Eftersom det kanske bara blir ett stort burr av alltihop=). 
    Page är jag inte mycket för...
    jag är helt med dig. har samma hår som du... behöver du tvätta det ofta eller håller det sig?
    annars gör det ju inget med en frisyr du behöver platta. om det håller sig några dagar.
    rihanna-frisyren är ju sjukt het. hade jag vågat så hade jag klippt mig så.
    då kan man ju ha håret lite som man vill. upp, ner eller hur som helst. en annan het artist är ju Pink. med lite längre lugg
  • lia76

Jag själv hade håret ner till baken...
    Blev så less p ådet till slut så jag bokade tid till frisör och så klippte jag av alltihop
    Klippte en sådan här kort frisyr där topparna går uåt, lite ruffs aktigt.
    Blev jätte snyggt!!!
    Nu har jag inte klippte mej på 1½ år efter det så det börjar väl bli dags igen, når strax nedanför skuldrona nu.
    Funderar på en permanent

Det gäller att våga också...
    Men ibland är det värt det.
    Och oftast så kan frisörerna se vad man skulle passa i för frisyr
    Det jobbiga är at en kort frisyr oftast behöver mer underhåll varje morgon än om man har långt hår.
    Har man en dålig hårdag är det bara att sätta upp det i en tofs, vilket inte går med kort hår...Då måste man styla det ändå

Du kommer att bli fin

Älskar min familj
  • LillaFamiljenGustav

jag har TJOCKT hår och kort. min "säkerhet" är det där fram. det MÅSTE vara långt sedan skulle de kunna raka av det i nacken för det tänker jag inte på på samma sätt. Ja du förstår nog.

Kort är snyggt och du skulle definitivt passa i det!

SÅ bara att klippa av. Lite åt page-hållet. Visst

Svar på tråden Klippa håret kort...eller inte?..Vad tycker ni?