• Fisk i en skål

Klippa håret kort...eller inte?..Vad tycker ni?

Har haft långt hår nu ända sedan jag var 5-6 år...

Jag är så less på mitt hår nu och vill bara klippa det superkort men är lite orolig att jag ska se konstig ut i kort hår eftersom jag aldrig haft kort..Har klipptid på onsdag btw=)..Eller så klipper jag  upp det rejält och spara lite av de långa testarna...var tror ni? För jag är ju ändå lite rädd om längden=)...Nu blev det svårt=)
    Behöver lite smakråd...
    Jag ser ut så här just nu:
  • Svar på tråden Klippa håret kort...eller inte?..Vad tycker ni?
  • Fisk i en skål

Tack vad snälla ni är!!..

Jag känner mig helt naken..
    Och det ser ut som jag har en JÄTTEskalle....
  • mollo

Fisk i en skål skrev 2009-09-02 20:29:46 följande:

Tack vad snälla ni är!!..
    Jag känner mig helt naken..Och det ser ut som jag har en JÄTTEskalle....
    haha. vet vad du menar
    men du är inte naken och nån jätte-skalle ser inte jag iaf
  • Fisk i en skål
    mollo skrev 2009-09-02 20:33:07 följande:
    Fisk i en skål skrev 2009-09-02 20:29:46 följande: haha. vet vad du menar men du är inte naken och nån jätte-skalle ser inte jag iaf
    Ah ni är så snälla.
    Har suttit här med gråten i ögonen sen jag kom hem från frissan,men när jag läser era snälla kommentarer blir jag genast mycket gladare...och frippan kanske inte är så tokig ändå=)
  • LyckligtSlut

Hihi vad söt du är:) Det blev ju bra. Själv ångrar jag mig alltid! Har klippt håret kort kanske femton gånger men lär mig aldrig att jag ångrar mig!

• mollo

Fisk i en skål skrev 2009-09-02 20:38:52 följande:

Ah ni är så snälla.
    Har suttit här med gråten i ögonen sen jag kom hem från frissan,men när jag läser era snälla kommentarer blir jag genast mycket gladare...och frippan kanske inte är så tokig ändå=)
    neej, inte ska du gråta!
    Gå in och ta en dusch och styla om håret som du vill ha det istället. det gör jag alltid när jag kommer från frissan. dom kan helt enkelt inte platta mitt hår så jag ser ut som jag har en låda på huvudet.
    hade jag kunnat klippa mig själv så hade jag gjort det. (klipper fram men bak är svårt)
  • Fisk i en skål
    mollo skrev 2009-09-02 20:43:08 följande:
    Fisk i en skål skrev 2009-09-02 20:38:52 följande: neej, inte ska du gråta!Gå in och ta en dusch och styla om håret som du vill ha det istället. det gör jag alltid när jag kommer från frissan. dom kan helt enkelt inte platta mitt hår så jag ser ut som jag har en låda på huvudet.hade jag kunnat klippa mig själv så hade jag gjort det. (klipper fram men bak är svårt)
    Tyckte frissan fixade så jag fick en jätteskalle...så jag tvättade håret,platta,blåste å dona men jag fick ändå en jätteskalle=)..

Men de lär nog bli bättre när jag får in knixen hur jag ska göra=)....
  • mollo

Fisk i en skål skrev 2009-09-02 20:48:54 följande:

Tyckte frissan fixade så jag fick en jätteskalle...så jag tvättade håret,platta,blåste å dona men jag fick ändå en jätteskalle=)..Men de lär nog bli bättre när jag får in knixen hur jag ska göra=)....
    ja, men så är det alltid tycker jag. tror frisörer gillar mycket volym. det jag ju iof alla men det kan ju faktiskt bli lite för mycket:-P
    jo, det kommer blir jätte fint när det laggt sig lite med. ta kort om några dagar igen så vi får se
  • Fisk i en skål
    mollo skrev 2009-09-02 20:53:30 följande:
    Fisk i en skål skrev 2009-09-02 20:48:54 följande: ja, men så är det alltid tycker jag. tror frisörer gillar mycket volym. det jag ju iof alla men det kan ju faktiskt bli lite för mycket:-Pjo, det kommer blir jätte fint när det laggt sig lite med. ta kort om några dagar igen så vi får se
    Ja dom gillar verkligen volym=)...
    Och dom gillar produkter också,speciellt vax=)
  • mollo

Fisk i en skål skrev 2009-09-02 20:59:30 följande:

ja, vax i massor. och det är nästan det värsta att ha i huvudet. man får ju tvätta håret i diskmedel för att det ska gå bort:-/
  • Fisk i en skål

Ha ha ja verkligen!...

Har nog ½ av vaxet kvar som hon tog i..fastän jag tvättat det 2 gånger=)
  • mollo

Fisk i en skål skrev 2009-09-02 21:09:32 följande:

Ha ha ja verkligen!...
    Har nog ½ av vaxet kvar som hon tog i..fastän jag tvättat det 2 gånger=)
    mysigt.
    tvätta det i såpa/diskmedel så kanske det blir bättre.
  • Valentine81
    lia76 skrev 2009-08-29 12:44:52 följande:
    Här är en bra websida där man kan ladda upp ett foto och kolla frisyrer.Men se till att ha ett kort där du tittar rakt fram och har håret uppsatt så inte ditt hår syns så mycket www.taaz.com/
    Skitkul sida har inte kunna slita mig hela morgonen - har bara hittat såna sidor som kostar pengar innan detta var toppen : )))

TS du blev skit tuff i den nya frissan : ))
  • minnan
    Fisk i en skål skrev 2009-08-28 21:45:05 följande:
    Har haft långt hår nu ända sedan jag var 5-6 år...
    Jag är så less på mitt hår nu och vill bara klippa det superkort men är lite orolig att jag ska se konstig ut i kort hår eftersom jag aldrig haft kort..Har klipptid på onsdag btw=)..Eller så klipper jag  upp det rejält och spara lite av de långa testarna...var tror ni? För jag är ju ändå lite rädd om längden=)...Nu blev det svårt=)
    Behöver lite smakråd...
    Jag ser ut så här just nu:
    Jag hade också långt hår, halvvägs ner på ryggen, men klippte av det till en kort bob (käklängd) för 1 månad sen, förra veckan klippte jag ännu lite mer, så nu är det helt kort i nacken och mer uppklippt och taggat på sidorna, så det är något mitt emellan en kort bob och en lång pixie. Tycker det är så skönt och kul med kort hår, nästa mål är en kort pixie, typ Emma Watson eller Michelle Williams, innan året är slut, eller åtminstone innan våren!
Svar på tråden Klippa håret kort...eller inte?..Vad tycker ni?