Vi hade AFK:s bakmaskin och den använde vi väldigt mycket (tills vispen rostade fast underifrån).
Jättegott bröd......som räckte gott & väl till mig och sambon till frukost. Man kan ju göra alla möjliga sorters bröd, bara man har olika typer av ingredienser hemma........
Timern var toppen, man hällde i alla ingredienserna på kvällen (jag tror att man max kunde göra det 11 eller 12 timmar innan brödet skulle vara färdigt) och då var brödet färdigbakat den tid man ville ha det på.
Ett tips är dock att ställa in att brödet ska vara färdigt ca 1 timme innan man ska äta det, för det står alltså på eftervärme efter att det gräddats färdigt, men just för att det får svalna sakta.......
När brödet är helt nybakat, så är det väldigt svårt att skära, därför är det bättre att vänta ett tag innan man skivar upp det.
Det enda min sambo tyckte var lite tråkigt var att de flesta bröd smakade ganska lika, även om man bytte ut mjölet mot rågmjöl, kornmjöl eller grahamsmjöl.......det blir inte så stor skillnad.
Däremot så kan man göra bröd med soltorkade tomater, morotsbröd, olika nötter i brödet, solrosfrö........och då får man ju givetvis en större variation!!
Nu använder vi inte vår bakmaskin längre.........men jag kan varmt rekommendera den!
Lycka till!!!!!