Inlägg från: MissBeccis |Visa alla inlägg
  • MissBeccis

Bakmaskin

Det var denna eller hur?
    www.rusta.se/product.asp

Har ingen erfarenhet av bakmaskiner, men det låter bra tycker jag. Den är ju inte så dyr, så det kan ju vara värt att prova.

• MissBeccis

Fast jag håller mig nog till vanlig brödbakning. Jag brukar göra ett bröd som varken behöver knådas eller jäsas, bara att röra ihop ingredienserna och sen in i ugnen. Perfekt!

• MissBeccis

Självklart, kommer här:
    www.arla.se/templates/Recipe.aspx&RecipeID=1663&FromImageList=1

Man kan ju modifiera receptet lite hur man vill, är ju bekvämt att använda vad man har hemma.
    Jag byter ut rågmjölet mot 1dl rågsikt och 1 dl rågkross därför att det blir lite grövre, och det har jag hemma. Nötterna har jag bytt ut mot solrosfrön och aprikoserna mot russin.
    Det är verkligen jättegott!
    Jag bakar i denna silikonformen från Clas Ohlson: (Långform 1,6l för 89kr)
    www.clasohlson.se/ext.asp
    Jättesmidigt, för man behöver inte smöra eller bröa formen. Bara att röra ihop allt och hälla i formen och in i ugnen.

Ett tips om man ska göra detta bröd är att göra "tvärt om", dvs hälla yoghurten och sylten i en bunke och sedan tillsätta de torra ingredienserna lite i taget medan man rör om. Det är mycket enklare så, annars blir det alltid kvar lite mjöl under som vägrar bakas in i degen, och den går ju inte att knåda heller eftersom den är för kletig.

Svar på tråden Bakmaskin