Bakmaskin
Det var denna eller hur?
www.rusta.se/product.asp
Har ingen erfarenhet av bakmaskiner, men det låter bra tycker jag. Den är ju inte så dyr, så det kan ju vara värt att prova.
Det var denna eller hur?
www.rusta.se/product.asp
Har ingen erfarenhet av bakmaskiner, men det låter bra tycker jag. Den är ju inte så dyr, så det kan ju vara värt att prova.
Fast jag håller mig nog till vanlig brödbakning. Jag brukar göra ett bröd som varken behöver knådas eller jäsas, bara att röra ihop ingredienserna och sen in i ugnen. Perfekt!
Självklart, kommer här:
www.arla.se/templates/Recipe.aspx&RecipeID=1663&FromImageList=1
Man kan ju modifiera receptet lite hur man vill, är ju bekvämt att använda vad man har hemma.
Jag byter ut rågmjölet mot 1dl rågsikt och 1 dl rågkross därför att det blir lite grövre, och det har jag hemma. Nötterna har jag bytt ut mot solrosfrön och aprikoserna mot russin.
Det är verkligen jättegott!
Jag bakar i denna silikonformen från Clas Ohlson: (Långform 1,6l för 89kr)
www.clasohlson.se/ext.asp
Jättesmidigt, för man behöver inte smöra eller bröa formen. Bara att röra ihop allt och hälla i formen och in i ugnen.
Ett tips om man ska göra detta bröd är att göra "tvärt om", dvs hälla yoghurten och sylten i en bunke och sedan tillsätta de torra ingredienserna lite i taget medan man rör om. Det är mycket enklare så, annars blir det alltid kvar lite mjöl under som vägrar bakas in i degen, och den går ju inte att knåda heller eftersom den är för kletig.