• Åsa L

Kan man ha ont i magen (växtvärk) redan i v.5 ???

Hej!
    Jag är känner mig orolig för jag har haft en del ont i magen idag. Precis som mensvärk som man kan ha när man är gravid, men jag undrar om det verkligen brukar börja kännas så här pass tidigt. Jag är någonstans i mitten av v.5 (det vet jag med säkerhet, så jag kan inte ha gått längre in i graviditeten).
    Har någon varit med om mensvärkskänslor så här tidigt?

Åsa

• Svar på tråden Kan man ha ont i magen (växtvärk) redan i v.5 ???
  • jojjo113

Ja det är jätte vanligt! Inget konstigt alls...

• Jenny1979

Jag har precis gått in i v 6 och har också magsmärtor...haft det i några dagar. Helt normalt hoppas och tror jag

• wozzgirl

Ja, jag hade det.. det är nog rätt så vanligt. Jag trodde jag ahde mensvärk men när ingen mens kom så..
    Han är 14 månader nu.

• annaxtra

Japp jag har det. Är i vecka 6+4 idag. Det brukar ju vara ett första tecken på att man är gravid.

• Lina S

Jaa, precis så hade jag. Det kändes som mensvärk. Jag trodde att jag skulle få mens, eftersom jag inte visste att jag var gravid, men den kom ju aldrig Det är jättevanligt att du har "molvärk" i början.
    Grattis och lycka till!!!!!!!

• Novalisen

Samma här! För mig moler det som lite mensvärk några lite då å då. Jag är i vecka 5 Så det är nog fullt normalt! Livmodern växer ju så mkt i början så då strecks ligamenten vilket gör att man får typ "växtvärk"

• Åsa L

Tack för alla snabba svar!! Vad skönt att höra att det verkar normalt. Jag har en son på 3 år och vet att jag hade "mensvärk" med honom, men minns inte att det började så här tidigt.
    Jag har två MA bakom mig, men då har det ju stannat av och inte gjort något ont innan jag fick reda på hur det låg till, så jag är superhispig nu.

Nu känns det bättre! Tack alla ni som skrev så snabbt!

Åsa

• Camster

har precis samma problem själv för tillfället och är jättenervös för att värken tyder på ngt annat. Men då hoppas jag verkligen att jag kan tyda det som växtvärk, är själv i v5.

• Maroska

Jag hade samma "växtvärk"-känsla som du beskriver i början av v5. Är nu i slutet på v6 och det har lanat av lite grann.

• Novalisen

Jo jag är i vecka 5+6 idag och det har vart lite mindre mol igår å idag (änsålänge)

Svar på tråden Kan man ha ont i magen (växtvärk) redan i v.5 ???