• jmz

Borago mjölkskorvkräm!

Jag provar den på min 3 månaders som har ganska skorv i hårbotten. Man ska stryka på den rikligt 3 ggr /dag i 8-10 dgr sedan 2-3 ggr per vecka.

Jag har haft på den några gånger nu och han bli jätteröd på de ställena där jag strukit på den och jag blir orolig att det svider och fräter bort med salvan, han verkar inte ha ont men det ser ju inte bra ut att det är helt rött, ngn annan som provat??

Ingredienserna ska vara jättemilda...

• Svar på tråden Borago mjölkskorvkräm!
  • Alexi

Jag körde den på min dotter och det funkade jättebra, man fick bort skorven på 1-2 dagar.

• Hagi

jag har också använt den ...toppen bra... tror tom det står på bipacksedeln att de blir röda på huden ett par dagar men att det är helt normalt...

• Zinta

Använde denna på sonen när han var en 3 månader men kan varna för att om skorven försvinner så kan ju även håret som fastnat i skorven försvinna... så sonen såg ut som en munk på sitt dop men det gjorde ju inget. Annars så fungerade den jättebra.
    Luktade väldigt jobbigt men allt försvann.

• Hagi

jag tror det står att det inte beror på krämen att håret faller av.....att håret redan innan har lossnat...man ska ju inte heller pilla bort det utan mer tvätta när man ändå badar dem..men som sagt infon står med paketet....

håret på vår grabb kom iallafall tillbaka snabbt..det lilla han nu hade=)

• Rocktroll

det funkade inte alls på lillan så vi testade salsyvase häromdagen...allt försvann och inget kladd :) räcker att man gör det en gång.

• riotflickan

Grejjen med Borago är ju just att det inte fräter på huden som typ salicylvase eller vad den heter. Jag tycker den funkade toppen, men det luktar lite uuuurk!

Svar på tråden Borago mjölkskorvkräm!