• miss lyckad

Kan man frysa en cheesecake?

Jag fyller år och ska ha fest. Då tänkte jag bjuda på Cheesecake, men frågan är om man kan göra dom helgen innan och stoppa dom i frysen? Är det risk att det blir "vattnigt" när det är philladelpihaost och creme fraihe i?

Hur länge tror ni att de håller om jag INTE stoppar dom i frysen?

• Svar på tråden Kan man frysa en cheesecake?
  • miss lyckad

ja, det är digestivekex i botten och sen philladelpihaost i ett lager och cremefraihe i det andra, det är en helt vanlig cheeseecake och inte ngn som ska frysas enligt receptet

• jloide

jag gör en fryst cheeseecake när jag gör... å det e ju philladelpihaost i den å den blir inte vattnig...

• Tattyn

Det går jättebra att frysa "bakade" cheesecakes, det brukar jag göra när jag får över.

• miss lyckad

ok, då ska jag testa det. Ska göra en med choklad och den är supergod med hallonsås till. Men eftersom det kommer ca 50-60 personer så behöver jag ju göra ngr stycken så då e det bra om de går att frysa.

• Tattyn

Se bara till att du förpackar dom lufttätt när du fryser in dom så kommer det att gå bra

• mm m

Den cheezecake jag gör ska stå i frysen. Men det kanske är olika

• Tattyn

Det finns lika många recept på bakade cheesecakes som inte ska fysas som det finns på frysta cheesecakes, så ja det är olika.

• miss lyckad
    Tattyn skrev 2009-08-29 12:10:37 följande:
    Se bara till att du förpackar dom lufttätt när du fryser in dom så kommer det att gå bra
    det måste väl räcka att linda in dom i folie och sedan stoppa i en plastpåse?
  • Tattyn

Det borde räcka, särskilt om de inte ska stå så länge i frysen

Svar på tråden Kan man frysa en cheesecake?