• Anonym (varför?)

Tjocka vader...

Jag är ganska kort 1.60 och väger 58 kg. Jag är alltså ganska normalviktig men jag har varit betydligt smalare men hade ändå problem. Mina vader är så tjockaatt det  är omöjligt att hitta stövlar som passar Nu närmar sig hösten och det är så snyggt med stövlar utanpå jeansen men jag kan omöjligt hitta stövlar som passar Det finns stövlar med resårliknande på skaftet men inte ens de kan jag ha!!!!  Tom när jag vägde 49-50 kg så var det omöjligt, jag hatar min kropp pga av mina ben!!! Jag har inte supersmala lår heller om man säger så men vaderna är ändå väldigt opropitionerliga. Finns det fler som har det såhär??? Jag hatar att ha kjol och klänning för mina bens skul....

• Svar på tråden Tjocka vader...
  • Anonym

Jag har samma problem. Är ute och går minst 1-2 timmar om dagen så jag vet inte dirket om mitt problem blir bättre av det. Men det är bara jag som har detta problem i familjen. Mina bröder har ovanligt smala vader, min mamma och min syster har också smala vader. Folk brukar till och med kommentera att jag har stora vader, egentligen förstår jag inte varför. Det är väl knappast nåt jag kan göra nåt åt iallafall. Stövlar är inte det lättaste att hitta. Men det är det inte för mina vänner med smala vader heller så jag ser det bara som att det är fel på stövlarna, inte på mig

• Anonym (varför?)
    Anonym skrev 2009-08-30 12:06:22 följande:
    Jag har samma problem. Är ute och går minst 1-2 timmar om dagen så jag vet inte dirket om mitt problem blir bättre av det. Men det är bara jag som har detta problem i familjen. Mina bröder har ovanligt smala vader, min mamma och min syster har också smala vader. Folk brukar till och med kommentera att jag har stora vader, egentligen förstår jag inte varför. Det är väl knappast nåt jag kan göra nåt åt iallafall. Stövlar är inte det lättaste att hitta. Men det är det inte för mina vänner med smala vader heller så jag ser det bara som att det är fel på stövlarna, inte på mig
    HAHA du harrätt; det är fel på stövlarna inte på oss Jag tränade mycket fotboll och basket tills för några årsedan jag misstänker att det "hjälpte till" eftersom det var mycket styrketräning för just benen då. Nu är det nog muskler i vila
  • MoaFelicia

Hej ! , jag tycker mina vader är tjocka dom är 33 cm , är det normalt eller är det för tjockt?
    Jag har tidigare haft ätstörningar så jag vet inte riktigt vad jag ska tro.
    Har någon nått tips på hur dom kan bli ännu smalare? Jag vill att mina ska vara som stuprör.

Mvh Mosan

• Kajsan
    MoaFelicia skrev 2009-10-15 15:24:19 följande:
    Hej ! , jag tycker mina vader är tjocka dom är 33 cm , är det normalt eller är det för tjockt? Jag har tidigare haft ätstörningar så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Har någon nått tips på hur dom kan bli ännu smalare? Jag vill att mina ska vara som stuprör. Mvh Mosan
    Ja det låter ganska tjockt, det enda tipset jag har är att inte träna upp dem.
    Jo just det!
  • Anonym
    Kajsan skrev 2009-10-15 21:47:28 följande:
    Ja det låter ganska tjockt, det enda tipset jag har är att inte träna upp dem.
    Men skojar du? 33 är inte alls tjockt. När man beställer stövlar tex så börjar de på 30 cm. Inte så bra att säga till nån som haft ätstörningar heller att säga att det låter tjockt när det verkligen inte är det heller.
  • Anonym

Jag är 172 lång och är normalviktig. Väger 66 kilo.
    Jag har hyffsat snygg kropp men skäms också otroligt mycket över mina feta vader som ser ut som en mans. Jag har blivit retad av detta och vågar kanppt visa mina ben på sommaren, Jag kan heller inte hitta snygga stövlar för mina vader är alldeles för wstora. Hur får man ner dom?? jag har fet benstomme i mina vader.. dom är så stoora som över 30 cm

• Anonym
    Anonym skrev 2009-10-15 22:05:12 följande:
    Jag är 172 lång och är normalviktig. Väger 66 kilo. Jag har hyffsat snygg kropp men skäms också otroligt mycket över mina feta vader som ser ut som en mans. Jag har blivit retad av detta och vågar kanppt visa mina ben på sommaren, Jag kan heller inte hitta snygga stövlar för mina vader är alldeles för wstora. Hur får man ner dom?? jag har fet benstomme i mina vader.. dom är så stoora som över 30 cm
    Okej 30 var nog fel.. men kommer ihåg att dom var mycket större än min sambos vader. Och han har rätt stora.
  • lillekatt
    Anonym skrev 2009-08-30 12:06:22 följande:
    Folk brukar till och med kommentera att jag har stora vader, egentligen förstår jag inte varför. Det är väl knappast nåt jag kan göra nåt åt iallafall.
    Anonym skrev 2009-10-15 22:05:12 följande:
    Jag har hyffsat snygg kropp men skäms också otroligt mycket över mina feta vader som ser ut som en mans. Jag har blivit retad av detta och vågar kanppt visa mina ben på sommaren,
    Men vad fan är det för jävla taskiga människor som kommenterar sådant? Det är ju lika elakt som att säga till någon : "fan vad fläskig mage du har" eller "du ser ju ut som ett benrangel" (en kommentar jag ofta får av oförstående som inte fattar att detta inte är en komplimang) Blir så arg på folk och deras dumma kommentarer! Säg till dem nästa gång, så att de fattar att de sårar.
  • Anonym
    lillekatt skrev 2009-10-15 22:12:32 följande:
    Men vad fan är det för jävla taskiga människor som kommenterar sådant? Det är ju lika elakt som att säga till någon : "fan vad fläskig mage du har" eller "du ser ju ut som ett benrangel" (en kommentar jag ofta får av oförstående som inte fattar att detta inte är en komplimang) Blir så arg på folk och deras dumma kommentarer! Säg till dem nästa gång, så att de fattar att de sårar.
    Det finns folk till allt och många tänker inte på att dom sårar.
    Men jag själv skulle aldrig fälla elaka kommentarer.
    Vågar inte ens visa min sambo mina vader, har lår höga strumpor på vid sex, (han gillar det så det är ju bra) =).
    Men skönt att läsa att fler hade sådana problem, trodde jag var ensam för jag tittar mycket på folks vader och jämför för att se om det finns fler med stora vader
  • Himlavis

Här är en till med stooora vader! Kommer fortfarande ihåg första gympalektionen på gymnasiet och vi ska spela fotboll. Jag har shorts på mig och det första saken min nya gympalärare säger innan lektionen börjar: Ja här ser jag en som spelat fotboll förr. Behöver jag nämna att jag aaaaldrig spelat fotboll förr?
    Min mamma har också stora vader så det är väl genetiskt.

En rolig sak är iaf att min kille tänder på mina vader, han styrketränar och tycker mina är jättesnygga för de är väldigt "muskliga" ;)

• Anonym

Tipset jag har fått för att träna mina stora vader är ju, inte helt oväntat, att springa. Då ska man absolut inte jogga fort eller dra snabba rusher för det tränar explosiviteten i musklerna, d.v.s gör dem större.
    I stället ska man jogga ganska långsamt (vilket inte är ett problem för mig haha) och dessvärre länge.
    Ungefär 1 timmes löprunda regelbundet (2-3ggr i veckan) är det som rekommenderats för mig..

Svar på tråden Tjocka vader...