• gormisen

Trött på grannar. Grannfejden nästa!!!!!

Men du kan ju inte bli arg för att någon reagerade på att ni bröt mot lagen, eller? Grannosämja är jättejobbigt, men det blir ju knappast bättre av att du blir arg för att du inte får skita i de lagar du inte gillar...
    Pbl finns för att dels förhindra sånt här och dels för att man inte ska kunna förändra karaktären på ett bostadshus, eller ett område utan att experter får uttala sig om planerna.
    Jag fattar att du är arg, men jag tycker nog att du får bita ihop lite. Lycka till med allt i fortsättningen!

• gormisen
    Anonym skrev 2009-08-29 20:29:12 följande:
    =/... jag skiter i inte i lagar. Vi blev ju helt bestörta när vi insåg misstaget. Men tycker inte du att det hade vart shyrrigare av grannen att stå för sitt tyckande och skriva ner på pappet som jag hade med mig när vi pratade än att ringa anonymt? Jag är mycket medveten att det här kan resultera i att vi får tänka om och ta bort någon liten del av taket.
    Absolut! Men efter ett par år som handläggare i bygglovsärenden (kulturmiljö) vet jag att det kan vara svårt för grannar att framföra sina åsikter. Det är mycket känslor inblandade, inte minst för de som söker, och ibland är grannarna inte som vi, som står för det vi tycker. Lika mycket som ni vill ha erat tak kan de tex oroa sig för att deras hus minskar i värde pga påverkan, avsaknad av liknade utbyggnad osv. Det är skitsvårt,men såklart att det hade varit bättre om folk stod för vad de tyckte!!
Svar på tråden Trött på grannar. Grannfejden nästa!!!!!