• beffen

Audi A6 med v6. 2,8 liters motor. Byta ner sig?

Hallå jag kör en audi a6 med en v6. 2,8 liters motor i, min fråga är då.
    Vad för bil kör du och vilken bil skulle du byta till.
    ( jag vill ha en liknade i storlek men med mindre motor)
    Om du intresserd så kom med förslag

• Svar på tråden Audi A6 med v6. 2,8 liters motor. Byta ner sig?
  • Mankapanka

Kör en BMW 320 med en 170-hästars V6:a. Skulle kunna tänka mig en 325, 335 eller en M3 men skulle ha svårt att gå ner i motorstorlek. Däremot är jag mäkta förtjust i storleken på bilen och stannar gärna kvar i 3-serieträsket.

• beffen

har kollat lite på bmw 5 serien nåt du har koll på

• Mankapanka
    beffen skrev 2009-08-31 21:37:22 följande:
    har kollat lite på bmw 5 serien nåt du har koll på
    Har väldigt dålig koll på 5-serien. Aldrig kört, aldrig ägt.

Kolla på www.autopower.se/. Det är den enskilt bästa BMW-resursen på Internet.
  • Wipperman

Jag har haft både 3 resp 5 serier.
    330 touring, bra mil med schysst mos, trång.
    540 touring, går som tusan och mer space.
    Vi har tvillingar, fick inte in vagnen i 3-serien men så fort vagnbehovet minskar så blir det en 3-serie igen.
    Dom 6-cylindriga varianterna har samtliga raka 6or, BMW har inte i modern tid utvecklat V6or, vår 540 har däremot en V8.

• beffen

hur mycket drar den per mil ungefär?

• singel pappa83

bytade precis från en nissan 200sx me 280hk mot en 150hks bmw 320i 95.saknar ju dom hästarna rätt mycket men i bmwn kán man iaf prata fast man kör i över 30km/h ;) sen börjar man väll bli gammal å vill ha lite mer komfort;)
    har kört en 540i me v8an å den går å köra runt litern men ofta drar den lite mer!

• Wipperman

540n kan dra allt från 0.9 till massor.
    Jag kör mest med barnen i bilen och har en snittförbrukning på 1.15 och då med en hel del stadskörning.
    Uppdatering av programvaran till växellåda samt DME medförde 5 cl mindre och mjukare växling.
    Blöjexpresser behöver inte ha massa motor, en 520/525/528 funkar oxå utmärkt.

• BME

Jag hade en likadan bil som TS innan, A6 2,8Q automat. Skithärlig att köra och en riktig trotjänare, tyvärr var reservdelarna dyra, så vi bytade till en Volvo 940

Riktigt stor skillnad i komfort, känns som att köra en jävla buss, dock bättre plats för hundar och kommande bebis (om 7 dagar ) och billigare reservdelar. Kan dessutom fixa en hel del själv på den.

Så för ekonomins skull är Volvo suverän.

• beffen

jag hade volvo 940 inan jag köpte min audi en sak är säker jag går aldrig tillbax till volvo .. det va som att ha kört en traktor till att bli körd i en limo ,,

• Wipperman

Bara undrar, varför säger ni "bytade"?

Svar på tråden Audi A6 med v6. 2,8 liters motor. Byta ner sig?