Alkohol
Hur lång tid tar det från dess att man har druckit något som innehåller alkohol tills det att mjölken inte innehåller någon alkohol längre?
Hur lång tid tar det från dess att man har druckit något som innehåller alkohol tills det att mjölken inte innehåller någon alkohol längre?
Man kan dricka lite för det går inte ut i bröstmjölken... Enligt vänner som är läkare krävs det ca 2st vinflaskor för att det ska gå över i mjölken... Och så mycket dricker man väl ändå inte när man har små barn??
Mitt råd till dig: Om du har ett litet barn, så drick bara ett glas vin. låt minst4 timmar förflyta, innan du ammar, om inte du vill vara små lullig, med din bebis?
Nja, det är en sanning med modifikation. Bröstmjölken får samma alkoholhalt som blodet hos den som dricker.
DOCK är det (vetenskapligt bevisat) helt ofarligt för bebisen att dricka modersmjölk från berusad person eftersom mjölken som sagt bara innehåller samma andel alkohol som blodet, dvs kanske 1 promille. (efter några glas vin). 1 promille är en tusendel alkohol, dvs avesvärt lägre andel alkohol än vad det finns i vanlig juice eller filmjölk.
Så det finns inget skäl alls att avstå från att dricka alkohol pga bröstmjölken. Man kan dricka sig dyngrak utan att bröstmjölken är farlig för bebisen. Dock bör man absolut inte hantera sitt barn berusad. Och var den gränsen går vet man förhoppningsvis själv.
DOCK är det (vetenskapligt bevisat) helt ofarligt för bebisen att dricka modersmjölk från berusad person eftersom mjölken som sagt bara innehåller samma andel alkohol som blodet, dvs kanske 1 promille. (efter några glas vin). 1 promille är en tusendel alkohol, dvs avesvärt lägre andel alkohol än vad det finns i vanlig juice eller filmjölk.
ajabaja, detta är nog inte ärliga fakta. Om mor dricker, då dricker lila bebisen henes mjölk. så minnst 4 timmar!
Jag levde på fastande mage och alkohol ett bra tag, men inte fan blev jag lullig av ett glas vin. Har för övrigt aldrig ens hört talas om nån som har blivit det.
Men herrejösses, vännen. Du kan amma och dricka samtidigt om det skulle vara så. Det är helt riskfritt. Ditt barn får inte i sig mer alkohol än om du dricker juice.