• Anonym (snödroppe)

Någon som "klantigt" krockat med en annan bil?

Finns det fler än jag som riktigt klantat sig och krockat med en annan bil?

Det hände mig i dag och jag vill bara sjunka genom jorden... Kan inte sova just nu för jag tänker bara på detta...

Jag hade varit på en loppis i byn och skulle köra hem. På vägen ut från loppisen så har jag fullt sjå och titta på alla människor och framförallt alla barn som jag möter på vägen så jag inte kör på dem. Därefter skall jag svänga till vänster ut på vägen. Sagt och gjort det gör jag, men innan jag hinner komma över på vägen så känner jag att jag kör in i något. Då är det en bil nere ifrån höger sida som jag kör rakt in i! Ärligt talat så har jag inte sett denna bil förrän efter att jag kört in i den... Vet ej vad som hände, om jag var helt förvirrad eller om det var så att bilen befann sig i någon dold vinkel bakom bilbarnstolen. Har nämligen en bilbarnstol på passagerarsätet fram som skymmer sikten lite (den kommer att förpassas till baksätet i fortsättningen). Det gick bra för oss alla inblandade (utom bilarna då), men nu kan jag inte släppa det där och väntar bara på att det skall bli måndag så jag kan ta kontakt med försäkringsbolag och bilverkstad.

Usch, jag känner mig som den största trafikfaran som satt sig bakom en ratt och skulle kunna göra allt för att få detta ogjort... (har haft körkort sedan 1992 och något sådant har ej hänt tidigare)

Tilläggas kan att jag är gravid och skall ha barn vilken dag som helst och har definitivt inte tid med sådant här...

• Svar på tråden Någon som "klantigt" krockat med en annan bil?
  • Hertha

Jupp ungefär så, fast det var inte en massa barn i vägen, bara en 2 meter hög häck som skymde sikten och en bil till vänster som betedde sig skumt. Han jag krockade med var jättetrevlig men jag kände mig skitdum och satt bara och skakade i flera timmar efteråt.

Nu i efterhand önskar jag att jag hade tryckt till på bromsen ordentligt. Jag körde inte särskilt fort och jag såg honom så jag tror jag var lite mesig.

Det första året tänkte jag på det så fort jag satte mig i bilen, nu känns det lite lättare. Men jag är grymt försiktig med korsningar nuförtiden.

• Tant Groda

Det är sånt som händer även den bäste, och nu är du en erfarenhet rikare (gäller att se det positiva)

Jag har visserligen inte krockat än, men har en bil som inte verkar synas på vägarna, då folk har en (o)vana att köra ut framför mig just när jag har den bilen

• ans1988

Du ska inte ha körkort. Idiot.

• Emil06

Jodå 2 ggr. Båda stod parkerade

• Vasen

Jag missade på något vis ett rödljus och krockade i svärfars tre dagar gamla Saab med två stadsbussar. Jag vet inte vad som var värst, först var det ju att bilen var helt ihopknycklad, (bussarna var helt oskadade och folket i bussarna utan skavanker), sen började jag ju tänka på vad som kunde ha hänt, tänk om det varit gående på väg över som jag inte sett och mejat ner också. Jag har kört mycket försiktigt sen dess.

• mimi66

Du är inte ensam.. Vi är många som gjort bort oss då vi kört bil.. Jag har backat in i 2 bilar (vid olika tillfällen) på våran gård, pga slarv.. Det brukar inte stå nån bil där de bilarna stod, och jag kollade inte ordentligt då jag backade..

• Anonym (snödroppe)

Tusen tack för alla peppande svar och all empati! Det känns faktiskt lättare att acceptera gårdagens händelse efter att jag läst vad ni skrivit! Underbart att det finns sådana människor som kan sätta sig in i hur andra kan känna det m.m.

Ja, som någon skrev så skall jag se det som att jag nu är jag en erfarenhet rikare och kommer bli försiktigare i trafiken framöver (det är inte så att jag brukar köra vårdslöst tycker jag - brukar hålla hastighetsgränserna och så, men på något vis måste jag ha varit någon annanstans i tankarna i går och inte förvissade mig om att det verkligen var klart från höger sida innan jag körde ut på vägen).

Svar på tråden Någon som "klantigt" krockat med en annan bil?