Inlägg från: DaCiss |Visa alla inlägg
  • DaCiss

Rasism i barnböcker!!

Men jag förstår inte vad det är för kränkande att använda ett ord. om du använder det i all väl mening är det inte kränkande tycker då jag. Då jag talar om mörka afrikaner så talar jag om negrer helt utan att mena vara kränkande. Att använda namnet negerboll för en rätt är väl inte fel det heller. Det finns ju rätter som "Titts of Venus" också och är det också kränkande då för såna som har bröst? Ibland tycker jag det överdrivs alldeles för mycket. Många negrer kallar sig själva sinsemellan för niggers, dom får använda ordet utan att vara kränkande men jag får inte det för att jag inte är vit. Är inte det rasism också på sätt och vis?

• DaCiss

Jag tror inte heller då man kollar på alla rasister att deras föräldrar var rasister och i sin tur deras förälrar var rasister. Tror nog att vissa blir rasistiska även om föräldrarna har bra värderingar. Tror även det går att hitta rasistiska förälrar eller föräldrar med dåliga värderingar men att deras barn ändå lärt sig bra värderingar. Så visst borde fördomar som kan ändras göra det. Och "gnäller" man aldrig någonsin så kommer man heller aldrig se en förändring.

Svar på tråden Rasism i barnböcker!!