• Takid

Syskonlängtan 4

Hoppas att jag platsar här . Har en pojke på 3,5 år som vi fick efter 5 misslyckade ICSI. Blev spontant gravid efter spolning av äggledarna. Nu har vi försökt få ett syskon i 3,5 år och har misslyckats med 2 FET. I tisdags sattes de 2 sista (5 år gamla) äggen tillbaka och detta är sista försöket. Känns allt bra nervöst nu - har gått på akupunktur och verkligen försökt skapa optimala förutsättningar. Nu är det ju bara att vänta och hålla tummarna... Hur ska man kunna vänta i 18 dagar?! Känns som en evighet .

• Takid
    Prisssan skrev 2009-09-26 08:13:25 följande:
    Men det är skillnad..min dotter kommer vara säkerligen över nio om vi får barn, och får man då tvillingar så blir hon ju helt utanför. Det fixar inte jag. Skulle någon sagt att jag får välja mellan tvillingar och inga fler barn, så vet jag faktiskt inte vad jag hade svarat. Allt för Roxy.
    Jag förstår ditt resonemang - har själv lite ångest nu efter att ha fått två ägg tillbaka... Tänk om båda skulle "ta sig", vad skulle det innebära för min underbara son på 3,5 år? Fast självklart skulle han få mycket glädje av sina två syskon också i så fall. (Fast av 7 insättningar med sammanlagt 9 ägg har inget fastnat så jag behöver nog inte oroa mig allt för mycket för detta ).
Svar på tråden Syskonlängtan 4