• InHeaven

Syskonlängtan 4

hej tjejer. jag har varit med här en snabbis för ett tag sen, men hoppade av.

Jag har en dotter på 28 månader och har jobbat på ett syskon nu i snart 1½ år, med 2 mf i bagaget. Med dottern så gick det fortare än vi trott. Plusset kom på första försöket. Första missfallet kom också på första försöket, efter det tog det oss 1 år innan vi blev gravida igen. Och nu är det 3 försöket efter andra missfallet. Och mensen kommer nästa vecka. det är jag säker på.

nu har tankarna börjat spöka för mig.
    Kommer vi någonsin få ett syskon till våran prinsessa? Kommer hon någonsin få uppleva syskonkärlek?
    Nej, det kommer vi nog inte. Jag tror inte vi är dugliga till detta... Det måste finnas en logisk försklaring till att vi bara fått ett barn...

Ha ha, tragiska jag :) nu fick jag gnälla av mig lite.

Nova min egna lilla stjärna
  • InHeaven
    Trollmor skrev 2009-10-27 07:31:27 följande:
    God morgon!Cellisen: Tänker på dig och din familj. Vi finns här när du behöver oss! *kram* Vi har bestämt oss, nu när mensen kommer så är maken ledig, så då tar vi o rensar ur förrådet och ger alla bebissaker till min syster. Bort med allt o går vidare utan hopp om syskon.
    usch vad tråkigt. men man vet aldrig, det kans är just det som behövs för att lyckas.. Håller tummarna för er.
  • InHeaven
    Prisssan skrev 2009-10-27 11:40:04 följande:
    För att man slappnar av eller ger upp?
    slappnar av.. eller kombination av de båda. oftast blockeras hjärnan av bebistankar. men det är så svårt.
  • InHeaven
    pej skrev 2009-10-27 20:02:14 följande:
    Fast det är väl inte i hjärnan som befruktningen och allt annat väsentligt sker... Det enda jag möjligen kan tänka mig skulle vara en bidragande faktor i sammanhanget är den där j-vla Murphy. Fast i just det här fallet skulle han ju förstås vara ganska välkommen, så då visar han säkert inte sitt tryne.
    jo självklart sitter inte befruktningen i huvudet, men när man ständigt tänker på bebis skapar man en viss stress inom sig som kan göra ens äl tex rubbad vilket har en stor verkan på fertiliteten. det var bara så jag menade
  • InHeaven

ok ni missuppfattade mig totalt.. kom inte och säg att jag i nte passar in här. har man försökt i 1½ år så visst det kanske är skit länge för er som försökt i 4 år. men okej, förlåt ska hålla tyst och låta er vara ifred då.

• InHeaven
    Prisssan skrev 2009-10-28 08:47:23 följande:
    Snälla inte här, inte i en svårt att bli gravid tråd Då vågar jag mig på att säga att du inte passar in här-Det är det mest sårande du kan sitta och säga till oss som har svårt att bli gravida, tror du att det är vårt eget fel att vi inte blir gravida?Jag jag stressa så att min mans spermier inte kan simma? Eller att jag får en stor jävla cysta som blockerar min äl??

jag har också svårt, så ni sårar mig minst lika mycket att göra så här mot mig. det är väl inte mitt fel att min läkare sagt PRECIS så till mig. men förlåt.. -gråter- tack och hej!
  • InHeaven
    Prisssan skrev 2009-10-28 20:15:16 följande:
    Då har din läkare fel...Och dessutom så sa jag inte att du inte har det svårt, jag sa att du inte ska säga så i en tråd för svårt att bli gravida. Det sårar.Jag sa att du inte passar här då. Två skilda saker.
    ja då har han det...
Svar på tråden Syskonlängtan 4