• svischan

Syskonlängtan 4

Hej!
    Hittar äntligen en tråd som verkar passa mig/oss. Vi har en dotter på 4,5 år, men något syskon till henne verkar det inte vilja bli. Jag började utredning idag, det känns väldigt spännande. Fick en ny tid nästa vecka, då jag borde ha ägglossning, för att se hur det ser ut då, med slemhinnor och annat.

• svischan

Hej!
    Jag skrev häromdagen, men mitt inlägg försvan bland alla andra. Vi har precis påbörjat utredning, för vårt andra barn verkar inte vilja komma av sig självt. jag hade första undersökningen i onsdags, och ska dit på onsdag igen för att se hur det går för mina cystor (vilket betydde äggblåsor, men gjorde mig halvt vettskrämd innan vi redde ut det).

Vi har en underbar dotter som nu är 4,5. Det skulle vara sån lycka att ge henne ett syskon.

• svischan
    Prisssan skrev 2009-10-24 08:20:39 följande:
    Välkommen Svisch...du får ursäkta att ditt inlägg försvann om du skrev i denna vecka men det har varit lite turbulent i livet. Iaf välkomna allihopa. Jag har en dotter som precis fyllt åtta, vi har nu försökt få ett syskon tillhenne i fem år och tester har visat på att mannen spermier inte simmar som de ska. Dock har vi fått ett mf i feb så två lyckoskott på snart nio år då? På mig hittade de en cysta efter mf:et som jag fick op bort nu i sept. Det var förklaringen till att min mens inte varit lika regelbunden som förr, vilket var skönt att få veta. Vi sparar till ivf och under tiden så testar vi med pergo- folsyra och zink. Hemmakurer som ändå sägs ha hjälpt många (och lika många som de inte hjälper) Vi tror nog inte att vi kommer att få ett barn till och håller på att förlika oss med den tanken. Nu fick ni en rätt ordentlig presentation av mig... jag bara kände för att skriva, har inte slappnat av sen i måndags.
    Jag läste om din man/sambo, hoppas att han blir frisk snart, och att det inte är något farligt som spökar...
    Lalie skrev 2009-10-23 19:56:58 följande:
    Välkommen Svisch och Pej! Vi har en 5-åring, som verkligen är helt galen i små bebisar, och det gör så ont i hjärtat att just han inte kan få ett litet syskon att älska.
    Vår dotter går på dagis, och just nu så får antingen hennes kompisar där syskon, eller så får våra vänner barn. Bebisar till höger och vänster alltså. Hon pratar ofta om att hon också vill ha bebis hemma. Det som däremot irriterar mig något kopiöst är när folk kommer fram till henne och frågar henne om hon inte vill ha syskon snart. Sen när bestämmer barnen om det??? Och viken rätt har andra att slänga sig över en fyraåring för att ge oss föräldrar en knäpp på näsan att vi faktiskt borde ge henne ett syskon. *suck*
  • svischan
    Prisssan skrev 2009-10-24 20:04:12 följande:
    Svich; Vi väntar nu på ett provsvar..men det de misstänker är inte så skoj precis
    Usch. Hoppas hoppas hoppas att det inte är något farligt, utan en bacill som är jättelätt att få bort om man bara förstår vilken bacill det är!!
  • svischan

Hej.

Tillbaka från andra besöket hos gynekologen, dag 15 idag, men ingen ägglossning i sikte och alldelles för tunna slemhinnor. Suck. Jag fick utskrivet pergotime, jag antar att ni testat detta? Bra? Dåligt? Biverkningar? Tog alla möjliga prover också, tre rör blev det.

Jag fick lite ny kraft iom medicineringen, känns som att chansen att lyckas nu kommer öka markant!

• svischan
    Prisssan skrev 2009-10-28 16:44:12 följande:
    Jag provade pergo första gången nu...blev så hård i magen att jag fick hemorojder av att gå på toa. Nu har jag gått på microlax varannan dag i en vecka Annars mår jag bra, trött men bra.
    Nämen usch. Är det en vanlig biverkning? Vågar du äta fler tabletter? Jag sitter just nu och lusläser beskrivningen och antar att jag blir en av dem som kommer att gå upp i vikt. Varje mens får jag 2 storlekar större bröst, under tidigare ätning av p-piller rusade vikten iväg ca 5 kg, under förra graviditeten gick jag upp 30 kg. Jag är en hormonare helt klart. Kanske blir en tjock enbarnsmamma om inte detta lyckas... Men det SKA lyckas, och då lägger jag gärna på mig några kilon! Hellre det än förstoppad, jag lider verkligen med dig!!
  • svischan
    Prisssan skrev 2009-10-28 20:26:05 följande:
    Tja..jag kommer säkert knappra upp pillerna trots att vi inte försöker mer. Just för att...vi är rätt aktiva sexuellt så jag menar, vem vet?Det har varit hemskt, fick inte ens så problem med hemorojder när jag var gravid!Härligt med så stora tuttisar förresten
    Klarar du av att käka dem är det ju kanonbra, det känns som att chansen att lyckas blir större, men det är nog för att jag är helt grön på detta och tror att det är en "mirakelmedicin" och att jag kommer bli gravid på första försöket. Typ. Men någon måste ju bli gravid av det, vore kul om det var någon av oss, eller tom båda två=)

Stora tuttar? Nä, tack. Jag är liten och smal, så att gå från 70B till 70D över natten ser mest fånigt ut. Jag har två uppsättningar BH här hemma, att hitta stora är skitsvårt, så jag vill ha mina lagom B:or=) Var på en skolåterträff en gång, det var när jag hade mens. Fick höra på omvägar att det gick värsta ryktet att jag gjort ett boob-job. Men men, haha=)
  • svischan
    Trollmor skrev 2009-10-28 22:21:06 följande:
    Svisch: Jag är inne på min 5:de Pergo kur. Så för oss verkar det inte vara nåt mirakel piller Men jag har egen ÄL. För alla som har nåt knas med ÄL o cykeln så kan det mycket väl vara ett mirkel piller Jag fick Pergo bara för att prova. Det är någon minimal procent av par som dom inte hittar nåt fel på som blir hjälpta...Jag har mest känt mig deppig jag. Sen har jag haft lite olika biverkningar olika månader... Jag kommer nog att få fortsätta med Pergon om jag vill, men jag tror att jag hoppar över det. Vill känna mig lite glad, nog jobbigt med mörkret.
    Varför ska det vara så svårt att få ett barn att börja växa i magen???
    Att behöva ta mediciner man blir fet av, blir deppig och förstoppad av, och ändå inget plus! ORÄTTVIST!!

*svisch verkar få ännu en kväll med lite tårar i ögonen*
  • svischan
    Trollmor skrev 2009-10-28 22:36:20 följande:
    *Kramas med svisch*
    Tack
    Jag tror att du också kan behöva en kram, bra kämpat med pergon, synd att den inte funkar!
  • svischan
    Prisssan skrev 2009-10-29 11:33:46 följande:
    *Kramar om vännerna i tråden*
    *Cellisen får också en kram*
Svar på tråden Syskonlängtan 4