• Anonym (orolig)

Gravid och ätit cerazette...

Hej!

Testade positivt idag, har ingen aning om i vilken vecka eller nått för jag har ätit cerazette och hade min senaste mens i mars... Så någon gång mellan mars och nu har jag ju blivit gravid...

Kan det påverka fostret att äta cerazette? Missbildningar m.m.

Är ganska chockad över beskedet och kom på detta i eftermiddags och kan inte släppa tanken att barnet blivit skadat på grund av detta... Ska ringa till bm imorgon bitti direkt för att kolla upp hur långt gången jag är...

• Svar på tråden Gravid och ätit cerazette...
  • Nicole

ingen fara alls. dock ska du inte ta mer än 50 mg/dag.
    skär ner dosen dit tills du vet mer.

lyssna INTE på vad bm säger, du ska ha ett LÄKAR UTLÅTANDE!

grattis till graviditeten

axel och elwins mamma
  • Angels with silverwings

nä, cerazette är ingen fara enligt min bm.

• Anonym

Jag åt cerazette och fick ett utomkvedshavandeskap och blödde i en och en halv månad.

• Neko

Det sägs inte vara någon fara fast jag fick MA... ^^

• Anonym (orolig)

Tack för svaren! :)

• hoppsan92

Anonym (orolig) skrev 2009-08-30 19:23:19 följande:

Hej! Testade positivt idag, har ingen aning om i vilken vecka eller nått för jag har ätit cerazette och hade min senaste mens i mars... Så någon gång mellan mars och nu har jag ju blivit gravid... Kan det påverka fostret att äta cerazette? Missbildningar m.m. Är ganska chockad över beskedet och kom på detta i eftermiddags och kan inte släppa tanken att barnet blivit skadat på grund av detta... Ska ringa till bm imorgon bitti direkt för att kolla upp hur långt gången jag är...
    Hej!!
    Jag blev också gravid under tiden jag åt just dom pillren!! Då fick jag veta att det inte va nån fara och min pojk mår hur fint som hellst!!
    Det är ju ändå så att du behöver kontakta mvc och ta allt därifrån oavsett vad du bestämer dig för!!
  • Anonym (orolig)

SJälvklart!! Jag ringde imorse och har tid imorgon för att "reda" ut allt.. Så får vi ta det från det..

Som sagt detta är inget planerat och tankarna snurrar ordentligt nu.. Skrev mest för att jag blev orolig för fostret att det skulle hänt nått i och med att jag inte har nån aning om hur länge jag käkat cerazette och varit gravid...
    Hur mycket är det i varje piller? Kollade men hittade inget vettigt.. Med tanke på att man inte ska äta mer än 50 mg/dag???

• Nicole

står på paketen vilken styrka du har, om du ex har 100 mg så ska du bara ta en halv tab om dagen. men har du 50 mg så kan du ta en tab om dagen.

axel och elwins mamma
  • Anonym (:S)

Har själv ätit cerazette i 2 år nu, mensen försvann efter några månader.. Gjorde ett grav.test igår, blev positivt.. Dock var strecket svagt och när jag testade idag kom inget streck alls.. Funderar på om det kan ha blivit ett missfall? Blöder inte än iaf. Ska boka tid hos bm imorgon.

• Anonym (:S)

Har själv ätit cerazette i 2 år nu, mensen försvann efter några månader.. Gjorde ett grav.test igår, blev positivt.. Dock var strecket svagt och när jag testade idag kom inget streck alls.. Funderar på om det kan ha blivit ett missfall? Blöder inte än iaf. Ska boka tid hos bm imorgon.

Svar på tråden Gravid och ätit cerazette...