• fundersam orolig

down syndrom

Hej allesammans gick in här igår och anmälde mig för jag känner att det skulle vara trevligt att få kontakt med någon/några som sitter i samma situation som mig. Har sedan tidigare en tjej som nyss fyllt fyra år som är helt frisk sen så fick vi vårat andra barn nu i juni som det visade sig att hon har down syndrom och ett hjärtfel som bör åtgärdas mellan 3-6 månader. Känner mig nu väldigt vilsen och allt känns ju väldigt främmande. Vore trevligt om någon ville höra av sig. Ha detså bra allihop och trevlig kväll.

• Svar på tråden down syndrom
  • anne h

Välkommen hit!
    Var i landet bor ni?

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Currygunni

Grattis till din dotter! Jag har själv en son med DS som nu är 2 och ett halvt år. Läkarna trodde att hans hjärta skulle operaras vid 6 månaders ålder men den operationen blev uppskjuten. Han har än idag sitt hjärtfel och kanske måste det operaras men han är pigg och nöjd med livet.
    Titta gärna in hos mig.
    /Elin

• iafia75

Välkommen hit och grattis till tjejen! Är själv mamma till en Moa med DS som fyllde ett år i somras. Hon opererade hjärtat när hon var en månad gammal. Operationen gick bra och idag är Moa en glad och pigg tjej. Skickar några styrkekramar till er!

• miramamma

Hej!
    Grattis till er lilla tjej. Vi har en flicka som heter Mira och hon är 3 1/2 år. Mira har Ds och är opererad vid 6 månader för ett AVSD på hjärtat. Vi bor i Lidköping. Du får gärna skriva till mej här eller maila om du tycker det känns bättre på mirasmamma@gmail.com. Du behöver inte vara rädd, allt kommer att bli bra!!
    Många kramar från Helen

• Trikarn

Hej!

Grattis till statretn på eran resa

Har en vildbase till son på 2½ med Ds samt en dotter på 3½

C hade hjärtfel när han föddes men hade den otroliga turen att det växte bort inom 2 månader.

ta ne titt på våran lista, och se om dy hittar en familj nära dig, som du kan bombadera med frågor över en kaffe ;-D

• Röda

Hej och grattis till lilla bebisen!

I juni för fem år sedan föddes min andra dotter, som har Downs syndrom.

Allt är bara bra med henne och med hennes storasyster - och resten av familjen också.

• Merikarvia

Hej! Grattis till prinsessan och välkommen hit. Vi har en kille m DS som är 6 år. Han föddes också m hjärtfel och har opats 2 ggr. Han ska ha en op till, men man märker inget av hans hjärtfel för det är alltid full fart framåt. Livet är fullt m bus.

• AnnBrittS

Hej och Grattis till guldklimpen.

Har en tjej som är stor nu 13 år född med hjärtfel Av Commune, opererades när hon var 4 månader.Nu förklarad hjärtfrisk.

En tjej med glimten i ögat som är som en tonåring i allmänhet.

• Emil Marina

Hej och grattis. Vi har en kille som heter Emil och har ds och är 2år och 6mån han ska operera sit hjärta snart, har inte fått tid än. Titta gärna in hos mig om du vill och ställ hur många frågor du vill så hoppas jag att jag kan svara.

/Marina

• Refran

Välkommen och stort grattis till din lilla nyfödda. Jag har 3 barn, varav min yngsta flicka har Downs syndrom. Hon har nyligen fyllt 5 år. Hennes fosterförbindelse (ductus) i hjärtat stängde sig inte, så de fick gå in via ljumsken och stänga den när hon var 4 månader, men efter ett år förklarades hon hjärtfrisk. Det är ett spännande liv att ha ett barn med downs syndrom, berikande på många sätt.
    Hälsningar Charlotta med Angelica

Svar på tråden down syndrom