fundersam orolig skrev 2009-08-30 21:31:58 följande:
Hej allesammans gick in här igår och anmälde mig för jag känner att det skulle vara trevligt att få kontakt med någon/några som sitter i samma situation som mig. Har sedan tidigare en tjej som nyss fyllt fyra år som är helt frisk sen så fick vi vårat andra barn nu i juni som det visade sig att hon har down syndrom och ett hjärtfel som bör åtgärdas mellan 3-6 månader. Känner mig nu väldigt vilsen och allt känns ju väldigt främmande. Vore trevligt om någon ville höra av sig. Ha detså bra allihop och trevlig kväll.
Hejsan!
Välkommen och grattis till tjejen! Vi har tre barn, 3,5 och 8 år. Det är mellantjejen som har DS och jag minns hur vilsen jag också kände mig i början. Vår dotter föddes med ASD och opererades vid 2 år ålder i Lund. Det gick fantastiskt bra och idag är hon hjärtfrisk. Vi är många som har barn med DS och som finns här för att stötta och läsa/skriva. Det är skönt att veta att man inte är ensam om olika saker. Vår lilljänta är otroligt busig och en påhittig liten dam. Stort lycka till!