Mina flickor bor hellre med sin far
Nu har jag omvänt för hos mig bor barnen mest. Dottern hatade att byta varannan vecka som vi började med att hon fick bo hos mig till slut, för att slippa alla problem, och hon mådde direkt mycket bättre. Grabben bor mer och mer hos mig och jag tror det mer beror på att jag har det "mysigare" och försöker hitta på saker tillsammans, ibland räcker det med att fika ihop. Och här är det jag som har hårdare regler men jag tror mysigheten väger tyngre. Idag är de 15 o 17 år.
Ta ett prat med dem varför eftersom båda vill flytta. Det låter mer som om de pratat ihop sig så frågan är om det är bådas vilja? Sedan får man nog inte se till sig själv för mycket utan se till att barnen mår bäst. Vissa barn hatar att flytta runt. Skulle det nu bli att de bor mer borta så se till att ni har lite regelbundenhet så du inte tappar för mycket kontakt. Ibland är det en "grej" för att de vill testa coh sedan kommer de tillbaka.
Det bästa är om ni bor nära varandra så de kan gå emellan och kanske äta tillsammans med dig ibland även om de sover hos pappan.