• Anonym

Adhd och bidrag??

Jag har adhd. går just nu på soc för att jag inte har något jobb. men har fått höra av folk att man kan få ersättning via fk för att man har adhd för det är en funktionsnedsättning. Vill gärna jobba men vet att ja inte kommer kunna ta vilket jobb som helst heller pgr av min adhd. Kan vem som helst söka detta bidrag om man har en funktionsnedsättning? Vill ju slippa soc. men samtidig få något lättare jobb att gå till och slippa sitta hemma på röven.

• Svar på tråden Adhd och bidrag??
  • skypigveon

Det låter ju bra! En habiliteringsverksamhet kan dock göra mer än en arbetsterapeut...men det är ju bra att du trivs och känner dig trygg med henne!
    Hör av dig om du vill prata mer!
    ha det bra!

• Anonym

ringde fk idag. hon ja prata med hade aldrig hört talats om något annat bidrag än aktivitetstöd. och är jag inte sjukskriven kan ja inte få sjukpenning. men det var varken eller ja skulle ha. hon verkar inte veta va det handlar om? kan dom vara så inkompetenta att dom ej vet va det är för ersättning jag vill ha?? jag har ju adhd och det är en funktionsnedstäning. det enda jag kunde göra va att prata med min läkare för hon visste ej vad det var för ersättning

• Anonym

jo men hon ja prata med tyckte jag skulle prata med min läkare först och hon kunde inte spekulera i några alls. det enda jag ville veta om det fanns någon ersättning och hur man skulle gå till väga men hon verka inte veta va ja prata om

• Anonym

vill ju jobba men kommer ej klara av ett heltidsjobb. samt att jag har ett barn med.

• skypigveon

jag har precis hjälpt killen jag är kontaktperson åt att söka just aktivitetsersättning på halvtid eftersom han inte heller klarar av ett heltidsjobb,,,vi letar nu efter ett lönebidragsjobb åt honom på andra halvan..så aktivitetsersättning finns! skriv ut blanketten..eller be din arbetsterapeut göra det och så kan ni fylla i ansökan tillsammans,,,

• Anonym
    skypigveon skrev 2009-09-01 21:23:13 följande:
    jag har precis hjälpt killen jag är kontaktperson åt att söka just aktivitetsersättning på halvtid eftersom han inte heller klarar av ett heltidsjobb,,,vi letar nu efter ett lönebidragsjobb åt honom på andra halvan..så aktivitetsersättning finns! skriv ut blanketten..eller be din arbetsterapeut göra det och så kan ni fylla i ansökan tillsammans,,,
    okej, jag vill ju jobba men har inte haft ett jobb ännu. men jag ska ta upp detta på onsdag nästa vecka med min arbetsterapeut.
  • Anonym

jag vill ju komma ifrån socialen och även jobba men jag ska som sagt prata med henne.

• skypigveon
    Anonym skrev 2009-09-01 21:37:49 följande:
    jag vill ju komma ifrån socialen och även jobba men jag ska som sagt prata med henne.
    detn förstår jag att du vill!
    Prata med henne du! det går säkert bra!
  • Anonym

fick brev på posten idag när ja ska träffa min läkare måste ha nytt recept så därför hehe kom lägligt

Svar på tråden Adhd och bidrag??