Tips på mellanmål?
Usch känner mig så enformig och nu kommer tösen äta mellis hemma oftare när dagistiderna ändras så jag tar tacksamt emot tips på mellisar Gärna hyffsat nyttiga
Usch känner mig så enformig och nu kommer tösen äta mellis hemma oftare när dagistiderna ändras så jag tar tacksamt emot tips på mellisar Gärna hyffsat nyttiga
Frukt
Fruktsallad
Smörgås med ngn dricka till, tex nyponsoppa
Fil/yoggi med flingor
Keso med frukt, fast dottern vill helst ha sylt eller nåt till Karamellfärg i brukar vara en hit!
Smörgås är bra för man kan variera påläggen, ost kaviar, skinka etc och till det
Frukt
Fil och flingor
Gröt
Gör egen "risifrutti" på Pama minutris..kan serveras med fruktmos eller hackad frukt.
Kokar man det på vatten isf mjölk så kan man blanda i fruktmos o då blir det som mellisarna i barnmatsburkarna.
Nötter o frukt
Pannkakor
Matmuffins
Pizzabullar
Mackor såklart
Fil o mysli
Turkisk yoghurt med fruktmos
Smoothie
Avokado
Nu när det finns fin frukt o massa bär kan man göra kräm på tex blåbär el äpple el päron el hallon
Köp nyponskalmjöl o gör "egen" nyponsoppa, nyttigt o gott utan en massa konstigt i.
Jag brukar göra en snack-plate där jag lägger på tex oliver, cashewnötter, äppelbitar, russin, grönsaksbitar, ostbit och en skinkskiva. Mjölk till.
Keso och banan.
Turkisk yoghurt med hallon och honung.
Fruktsallad.
Naturell yoghurt med müsli.
Tusen tack för era tips Suck jag är ganska värdelös i köket måste jag erkänna men jag måste nog våga mig på att testa göra lite mer hemmalgade mellisar.
Suneboll: Vad är pama minutris...? Som sagt jag är usel i köket men har bestämt mig för att skärpa till mig
Var just och handlade och hittade pama minutris