Rätt till fritid?
Jag tror att jag och alla andra "småbarnspappor" känner igen situationen, att sambon är hemma och har det tråkigt och ser barnet som en staffetpinne som lämnas över till pappan efter arbetet . När jag kommer hem och även på helgerna så är matningen/blöjbytet och även dom andra uppgifterna helt och hållet mina medan sambon kan ta det lugn och samla krafterna.
Ni får sätta er ner och diskutera hur ni vill ha det, för nu är barnet ändå lite äldre och ni borde vara "bekväma/trygga" i er roll som föräldrar, dvs att ni båda klarar av att vara ensam med barnet medan den andre är borta. Ni kan bestämma er för att en dag i veckan så är en av er "lediga" från familjen och får göra vad ni vill, ena veckan är det du och andra är det hon som får hitta på något(eller om ni gör så varannan vecka). Nu när det inte nämns så låter det som att ni inte har någon släkt i närheten som kan ställa upp som barnvakt?, menar att det är inte alls ovanligt att mormor/farmor/syster kan ställa upp och passa barnet en natt (Om ni inte redan har börjat med det så får ni börja vänja ungen till välling).
Sen om hon har det långtråkigt där hemma så finns det förskolor lite varstanns.