Rätt till fritid?
Jag och min fru (har 2 barn 2år och en på 7 veckor) vår kommunikation går i båda hållen och vi båda respekterar varandra (inte bara åt ett håll)... Jag får gå ut på pub'en precis när jag vill (som ikväll men jag vill nog vara hemma istället) och hon ändrar inte ton eller nåt, säger bara att jag borde göra de? Motsatt tråkigt och höra för TS men jag tror de beror på lite brist på ömhet och respekt, framför allt egoism och inte kunna se sina egna brister. Varför är jag här jag är idag? Hårt jobb och myet tänkande =) Men basic är att så hon behandlar mig, behandlar jag precis lika mycke tillbaka och de väl där motparten börjar tänka till. Om du blir behandlad på de viset, sluta vara docka och gör samma sak som hon gör. Hon kan gå till jobbet och du kan vara hemma så enkelt är det, hon får inte göra nåt och du får göra vad du vill. Säg de till henne kommer hon säkerligen skratta, går jävligt tjurig därifrån så inser hon säkert allvaret, vet inte om du har skrivit på papprena att du tillåter henne ta all din föräldraledighet.. om inte, skriv inte på, gör precis som hon och gör vad du vill, simple.. Är du rädd att de ska gå åt h*lvete så utnyttjar hon självklart de och kör på.
Jag är hård men rättvis. Idag är frun hemma sköter om hemmet och jag är på jobbet och kirrar blingbling. Jag skulle dock vilja byta att jag är i hemmet och hon jobbar men hon går desvärre inte med på de och de får jag respektera =(