Inlägg från: PerG |Visa alla inlägg
  • PerG

Rätt till fritid?

"Går inte med på"? Det är väl din föräldrapenning? Det är väl du som gått med på att låta henna inte gå med på det? ;)

Corex skrev 2009-09-11 16:10:07 följande:
    Idag är frun hemma sköter om hemmet och jag är på jobbet och kirrar blingbling. Jag skulle dock vilja byta att jag är i hemmet och hon jobbar men hon går desvärre inte med på de och de får jag respektera =(
  • PerG

Jag hade inte accepterat ett "du vet inte hur man klarar av barnpassningen"... Svara bara att: det är klart jag inte kan om jag aldrig får chansen! Och sen gör du det bara! ;).. Om hon lämnar över honom till dig och säger att det är ditt ansvar så ska du såklart ha möjlighet att ta det ansvaret!!

Det viktigaste är att barnet är helt och mätt typ och det klarar du väl utan problem utan att hon håller handen, så hon får helt enkelt lägga ner de där nedvärderande kommentarerna!

Boosta upp ditt pappasjälvförtroende och intala dig själv att du är en precis lika bra förälder som hon är!

Vänta inte utan boka upp en helg/kväll hos dina föräldrar och åk iväg dit på egen hand!

Hur har ni planerat flräldraledighet? Det är något som jag personligen tycker är biktigt för förhållandet till sitt barn ocj är definitivt en bra period att boosta sitt föräldrasjälvförtroende! Jag var pappaledig 1 år i sträck med första och 9 mån heltid + 5 mån på halvtid med andra och jag kan säga att jag inte ångrar det en sekund! Idag är vi helt klart jämställda som föräldrar och ingen av oss är "primärförälder"...

Casper2010 skrev 2012-07-01 18:39:54 följande:
    har precis samma bekymmer här hemma. Kommer hem från jobb. lagom mör i kroppen. bombad med info.så har de varit o så har de inte varit. "NU är han ditt ansvar.jag e skitttrött" säger hon alltid.

Brukar alltid kontra o fråga varför dom inte varit ute o lekt. "här e ju inte så mycket o göra och jag orkar inte flänga rundor hela dagarna o passa.

Sen har man ju ett annat bekymmer hos oss. Där får inte jag vara själv eller åka 20 min bil bort t Caspers farmor och farfar. du vet inte hur man klarar av barnpassningen frå man till svar. Där slår hon ner manligheten i skorna o självkänsla o fan o hans moster. Man må vara snäll men det tar äckligt hårt.

vad kan man göra åt detta mån tro? 

en fråga bland alla svar t trådskaparen men vi verkar typ ha samma bekymmer:/ 

Svar på tråden Rätt till fritid?