• Marylin76

Äter du två varma lagade mål om dagen?

tyvärr han jag inget "plus" så jag kan göra en omröstningstråd, så ni får gärna svara JA eller NEJ och gärna varför
    själv äter jag bara middag en gång på dagen, men har förstått att en del äter varm lunch och även lagar mat på kvällen? Hur jobbar ni då? och hur jobbar er Man/sambo? äter ni tillsammans allihop ( om ni har barn åxå)?
    nu blev det många frågor
    är bara nyfiken på om det är vi och våra familjer som är "konstga" och bara äter middag å sen kvällsmat..

• Svar på tråden Äter du två varma lagade mål om dagen?
  • Hurra

Äter alltid gårdagens middags rester till lunch. Skulle inte klara dagen utan att få äta en riktig lunch.

• Pumpkin

Vi äter lagad mat till middag och det som blir över lägger vi i en varsin matlåda och äter till lunch nästa dag - alltså blir det ju två varma, lagade mål mat om dagen, men vi lagar bara maten en gång om dagen.

Vad är det för skillnad på middag och kvällsmat? Äter man lunch också då?

• ebben

Ja-lagad lunch o lagad middag varje dag.
    äter även frukost.

men vi jobbar ju båda,så vi kan ju inte äta tillsammans! Utan gubben äter lunchlåda på sitt jobb o jag äter rester hemma-då jag oftast slutar vid 12 tiden. jobbar jag längre så har jag med mig lunch på jobbet o värmer där.
    tiderna blir väl på ungefär..lunch runt 11-13 o middag nånstans mellan 15-17 beroende på när lunchen intogs

• Pshevil

Ja, oftast äter jag två varma lagade mål om dagen om det inte är så att jag äter sallad till lunch.

Har oftast med lunchlådor till jobbet och värmer där, sen äter vi middag ca kl 17.30. Hela familjen äter ihop. Både maken och jag jobbar till ca kl 16-16.30.
    Vi äter ingen kvällsmat, men sonen får youghurt och macka innan han lägger sig.

• ebben

man ska ju för kroppens bästa INTE bara äta ett stort mål om dagen.inte bra för blodsocker o allt!
    dessutom kan vi inte äta så himla sent-då våra barn ska sova rätt tidigt för att orka upp tidigt dagen efter...........

• Marylin76
    Pumpkin skrev 2009-09-01 09:17:48 följande:
    Vi äter lagad mat till middag och det som blir över lägger vi i en varsin matlåda och äter till lunch nästa dag - alltså blir det ju två varma, lagade mål mat om dagen, men vi lagar bara maten en gång om dagen.Vad är det för skillnad på middag och kvällsmat? Äter man lunch också då?
    middag menar jag varm lagad mat, kvällsmat för mig är mer smörgås med fil eller liknande
  • Marylin76
    ebben skrev 2009-09-01 09:18:31 följande:
    Ja-lagad lunch o lagad middag varje dag. äter även frukost.men vi jobbar ju båda,så vi kan ju inte äta tillsammans! Utan gubben äter lunchlåda på sitt jobb o jag äter rester hemma-då jag oftast slutar vid 12 tiden. jobbar jag längre så har jag med mig lunch på jobbet o värmer där.tiderna blir väl på ungefär..lunch runt 11-13 o middag nånstans mellan 15-17 beroende på när lunchen intogs
    jaa, frukost äter vi åxå glömde skriva det *s*
  • Phlippan87

ibland, ibland inte... försöker äta något mitt på dagen men om jag inte jobbar är det sällan lagad mat, och även då blir det ofta sallad eller liknande så det är ju inte direkt varmt..

Vår lill* älskling, BF 22/12 2009 | phlippans.blogg.se
  • Pumpkin
    Marylin76 skrev 2009-09-01 09:20:11 följande:
    middag menar jag varm lagad mat, kvällsmat för mig är mer smörgås med fil eller liknande
    Ah, okej Motsvarande kvällsfika här hemma då - vilket jag brukar hoppa över, men maken tar sig ett par mackor och en kopp te eller liknande.
  • fiisan

Jag lagar alltid riktigt mat på kvällen, resterna hamnar i matlåda till mig dagen efter, mannen äter alltid varm lunch på jobbet. Jag jobbar inom vården så när jag jobbar kvällar blir det lite knöligt så klart. Men det brukar ordna sig! Min man jobbar 7-16 varje dag.

Svar på tråden Äter du två varma lagade mål om dagen?