flytta utomlands
hej
har en liten fråga.
Har alltid haft en dröm om att kunna flytta utomlands..
NU har jag träffat en kille som bor i turiket och han vill att jag och min dotter skulle flytta dit en tid/ han har även sakt att ahn skulle kunna komm hit.
Jag skulle av hela mitt hjärta vilja flytta ner dit ett tag.
MIn dotter är 4 år och kan bara svenska, mina syskon och min mamma blev helt tokig när jag sa att jag funderat på att flytta utomlands.
Dom säger som, men tänk på din dotter, hon behöver kompisar att leka med mm, inte bara sin mamma. Hon behöver trygghet i sitt liv.
Okey jag kan förstå att hon behöver kompisar att leka med,
Men tänker också att det är väl många som har flyttat utomlands med sina barn?
Att barn har lättare att komma in i språk och samhälle mmm än vad äldre har.
Vet att mina syskon och min mamma säger så för att dom är rädd om min dotter, dom är även van att alltid ha hon brevid sig hela tiden,m min dotter säger alltid varje dag, när ska vi åka till mormor, för att hon är så van att vara där för det mesta.
nu till saken, är det farligt att flytta otomlands en tid med sin dotter när hon är 4 år.
Har inte tänkt att stänna där hela livet, utan vill ändå komma tillbax till sverige innan hon börjar skolan.
hur många är det här inne som har flyttat med barn som varit lite äldre?
Känner även en vän till mig som flyttade till egypten i 9 månder och hennes barn gick på dagis där nere, fast att han inte kunde prata med dom alls, utan han lärde sig ganska så snabbt engelska.